Page 118 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 118
Actividad 12
• Recuérdeles a los estudiantes
que van a preparar una For our interview
Write a list of things you like and dislike in your notebook. Look at the
entrevista sobre lo que les 12. Write a list of things you like and dislike in your notebook. Look at the
gusta y lo que no les gusta. example.
• Pídales que elijan un » milk Remember
compañero y dígales que van » seafood » chemistry is very useful
The adverb really
» literature
a trabajar juntos durante el » chocolate ice cream » chewing gum ice cream in making what
you say stronger.
resto de la práctica. » yoga » running However, when
» reggaeton
• Explique la actividad y pida » classic rock » camping talking about
» skateboarding and watching TV
things you don't
un par de ejemplos acerca different meaning,
like it can have a
de lo que les gusta y lo que depending on
where you put it in
no les gusta. Dígales que example:
the sentence. For
todos deben incluir diferentes "I really don't
like it!" means
temas, lo reducirán a uno 13. Read the sentences below and compare the different ways of strong dislike of
you have a
expressing likes and dislikes.
más adelante. something, but "I
don't really like it"
• Permita un poco de tiempo It means that
is not very strong.
para que puedan completar el you do not like
something, but
I am really into classic rock.
cuadro en su cuaderno. I don’t mind doing housework. I don’t care if we go out strong dislike.
it is not a very
Actividad 13 I don’t really care or if we stay home. I wouldn’t mind eating either tacos or mole. I like watching TV.
• Diga a los alumnos que lean I can’t stand chewing gum ice cream. for swimming. I love chocolate ice cream.
I am not a huge
fan of museums.
las oraciones y pregúnteles Skateboarding is my thing.
I don’t like camping.
I am not into chemistry.
sobre la imagen, ¿de qué
se trata?, ¿qué significan los I hate running. I adore seafood.
colores?, etcétera. I loathe milk. I am crazy about yoga.
• Diga una oración sobre algo I detest reggeaton. I live for literature.
que le guste y pregunte a los
alumnos si pueden identificar
si está hablando de algo • Go back to Activity 12, use the list of likes and dislikes to compose sentences
in your notebook depending on how you feel about the items listed.
que le gusta o de algo que
no. Luego diga una oración
acerca de algo que no le 114 Studentʼs Book / Practice 7
guste y pídales que hagan
lo mismo.
• Aliente a los estudiantes a expresar un par de “Me gusta” y “No me gusta” de forma oral, usando las
oraciones de la imagen como ejemplo, pero expresando sus propias opiniones.
• Permita un tiempo para que los estudiantes escriban las oraciones en su cuaderno.
• Reúna algunas revistas que sirvan para dar ejemplos de actividades de tiempo libre, deportes y alimentos
para llevar a la próxima clase.
118 Teacher’s Book / Practice 7