Page 124 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 124

Actividad 24

          • Pida a los alumnos que                 For our interview
           incluyan las preguntas y                   24. Put together the first draft of the interview.
           respuestas que escribieron                   •  Copy the questions in Activity 22 and the sentences in Activity 23.
           anteriormente en formato de                  •  Adjust the answers to suit the questions. Do not repeat the questions in the answers.
                                                        •  Include the roles of “interviewer” and “interviewee”. Look at the example
           entrevista. Deben incluir el                   of the first part of the interview about movies.
           nombre de la persona que          Types of sentences. Compliments. Connectors
           será el entrevistador antes               Example:
           de cada pregunta y hacer lo             Interviewer:   Do you like movies?
           mismo con las respuestas                Interviewee:   Yes, I do.
                                                                  What is your favorite type of movie?
           del entrevistado.                       Interviewer:   I really like action movies.
                                                   Interviewee:
          • Pida a dos estudiantes que             Interviewer:   Which genre you prefer, horror, romance or comedy?
           actúen el diálogo frente a la           Interviewee:   I prefer horror movies.
                                                                  Who is your favorite actor or actress?
           clase y traten de responder             Interviewer:   My favorite actress is Jennifer Lawrence.
                                                   Interviewee:
           lo más naturalmente posible.
           Deben practicar la expresión       session 8
           oral tanto como sea posible,            For our interview
           ya que la entrevista se                    25. Include some details in the questions and the answers.
           presentará de forma oral.                    •  Look at the example of the second part of the interview about movies.
          • Dígales que simplifiquen las
           respuestas para parecer más             Interviewer:  Do you like movies from other countries as well?
           naturales. Por ejemplo, en              Interviewee:  Yes, I do. I am really into Japanese movies, but
           lugar de responder “I like                            I can’ t stand Mexican films. They always use the
           movies” a la pregunta                   Interviewer:  same actress.
                                                                 Is there an old movie that you are really into?
           “Do you like movies?”,                  Interviewee:  Robocop. I have seen all the movies. They are great!
           La respuesta común sería                Interviewer:   What movie do you consider to be a must-see?
           “Yes, I do”.                            Interviewee:   V for Vendetta.
                                                                  Do you like independent movies or do you prefer Hollywood
                                                   Interviewer:
          Actividad 25                                            blockbusters?
                                                    Interviewee:  I prefer Hollywood blockbusters. I love superhero movies
          • Una vez que los estudiantes                           but they need lots of money to be produced.
           tengan su primer borrador,
           dígales que incluyan más           120  Studentʼs Book  /  Practice 7
           detalles. La mayoría de ellos
           mejorará las respuestas, pero
           recuérdeles que también deben trabajar en las preguntas, ya que deben adaptarlas a las respuestas.
          • Aliente a dos estudiantes a que realicen su diálogo frente a la clase y traten de responder lo más
           naturalmente posible. Deben practicar la expresión oral tanto como sea posible, ya que la entrevista se
           presentará de forma oral.
          • Modele la actividad con un par de borradores de los estudiantes y obtenga los cambios que hicieron o
           los que deberían hacer en un par de equipos.
          • Anímelos a proporcionar algunas anécdotas personales para enriquecer las oraciones. Ayúdelos cuando
           sea necesario.


















      124     Teacher’s Book  /  Practice 7
   119   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129