Page 122 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 122
Actividad 20
Continue Activity 19 below
• Pregunte a sus alumnos sobre • I can exchange points of view.
diferentes temas para hablar • I can recognize the structure of dialogues.
sobre lo que le gusta y lo que • I can understand general meanning and main ideas
no le gusta en su entrevista. in dialogues.
• Recuérdeles que usen los • I can recognize types of sentences to express likes and
dislikes.
subproductos como evidencia • I can compare ways of expressing compliments, likes
del proceso de composición and dislikes.
de un texto. Dígales que cada • I can identify connectives.
subproducto es un paso más
hacia construir el producto 20. Decide on the topic for your interview. Here are some options, but you can
pick something else.
final y siempre debe tenerlo • Go back to Activity 12 and scan the list you made to see if you want to talk about
en cuenta. some of the things you included.
• Pídales que verifiquen los • Tick the one you chose or write it in the space below if it is not on the chart.
diálogos en esta unidad para places to visit sports food animals art hobbies
encontrar algunos temas y movies music websites school subjects
escanear las imágenes que Repertoire of words and expressions. Questions
usaron en la Actividad 14, In our interview, we are going to talk about
para encontrar otras nuevas. .
• Verifique sus respuestas, no 21. Develop a mind map in your notebook with the repertoire of words and
tienen que trabajar en expressions that you are going to use in the interview.
el mismo tema. Sería • Write the topic you selected in Activity 20.
• Include the words that relate to the topic and might be used in the dialogue.
más enriquecedor variar Example:
los temas. Movies Movie
movies
Actividad 21 session 7 Types of Actors and action genres
• Repase las instrucciones con Hollywood Independent actresses Horror Comedy
films
los alumnos y escaneen el blockbusters
Jennifer
ejemplo juntos. Adam Lawrence Romance
• Elija uno de los temas que Sandler
independent films (n.)
seleccionaron en la actividad películas financiadas por
casas productoras pequeñas.
anterior y modele la actividad 118 Studentʼs Book / Practice 7
118
actice 7
r
S
tudentʼs Book / P
con él.
• Explique que hay diferentes
niveles dentro del mapa mental, ya que en el centro tenemos el tema, luego algunas categorías y, al final,
algunos ejemplos de esas categorías. Pueden hacerlo tan grande como lo necesiten. Les ayudará a cubrir
todos los elementos del tema para la entrevista.
• Deles un tiempo para que diseñen su mapa mental y bríndeles ayuda cuando sea necesario. Pueden
encontrar dificultades para identificar los niveles de cada categoría.
122 Teacher’s Book / Practice 7