Page 126 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 126

Actividad 28

          • Pídales a los alumnos que             28. Listen to the entire track. Identify the six pauses.   TRACK 28
           escaneen las oraciones de la
      rack 28  actividad y que le digan lo          •  Decide which expression completes the dialogue in each pause.
                                                    •  Go over the expressions listed below.
                                                    •  Keep listening to decide if your answer was appropiate.
           que son, cuándo pueden ser
                                                     Pause 1
       T   útiles y si pueden aparecer     Points of view  a)  I am sorry, I don’t understand.    b)  What do you mean?
           en la mayoría de los diálogos.            Pause 2
          • Repase las instrucciones con              a)  Can you say it with other words?    b)  Can you elaborate...?
           ellos y responda cualquier                Pause 3
           pregunta que pueda surgir.                 a)  You are right.       b)  I see. Why is that?
          • Reproduzca la pista y modele             Pause 4
           el primer diálogo.               session 9   a)  Can you give me an example?    b)  I agree.
          • Vuelva a reproducir la pista,            Pause 5
           pero esta vez permita que los              a)  Could you repeat that, please?    b)  Do you follow me?
           alumnos respondan.                        Pause 6
          • Pause la pista si ve que                  a)  I see.               b)  I know what you mean.
           cometen errores. Si algunos              •  Listen to the track again and say the answers outloud during the pauses.
           estudiantes no están de
           acuerdo, aliéntelos a defender         29. Reread the dialogue and decide if there is a part where you disagree
           sus respuestas.                          with your interlocutor.
          • Aliente a los alumnos a                 •  Look at the example of two    Do you agree with everything I say?
                                                      students talking about movies.
           formular otras preguntas y                                        Let’s check... I agree with the examples you
           afirmaciones que podrían                                          gave about superheroes; but I am not sure
                                                                             that V for Vendetta is a movie.
           incluirse en la lista y que
           podrían ser útiles al hacer                                       Ok, we can look that up. What else?
           una entrevista.                                                   Oh, right, the part where you talk about
                                                                             Adam Sandler.
          • Pídales a los alumnos que                                        We can include your opinion them.
           verifiquen su entrevista y                                        Well, I actually like him...
           decidan si se pueden incluir                                      Oh, ok, we can elaborate on that and discuss
           algunas de estas expresiones.                                     a bit his work.
          • Proporcione ayuda cuando                                         Good! I think that’s it.
           sea necesario.                                                             Continue this activity on the next page
                                            122  Studentʼs Book  /  Practice 7
          Actividad 29
          • Pídale a dos estudiantes que lean sus diálogos para el resto de la clase.
          • Pida a sus alumnos que le digan lo que está sucediendo, lo que los interlocutores están haciendo, si están
           de acuerdo en todo lo que dicen y lo que concluyen.
          • Pídales que encuentren puntos en los que los interlocutores no estén de acuerdo en el diálogo.
          • Dígales que conversen sobre la entrevista en la que están trabajando y vean si tienen diferentes puntos
           de vista.
          • Revise a cada equipo y pregúnteles acerca de lo que están discutiendo. Si están de acuerdo con todo,
           dígales que busquen un tema en el que no estén de acuerdo y proporcionen algunos ejemplos.


















      126     Teacher’s Book  /  Practice 7
   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131