Page 125 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 125
For our interview Actividad 26
26. Check the sentences one more time and put them in order. • Pregunte a los estudiantes
• Use connectors to link two or three sentences. Go back to Activity 16 to para qué son los conectores
review some examples. y, si no lo recuerdan, dígales
• Add some compliments to praise your interlocutor. que vuelvan a la Actividad 16.
• Delete anything unnecessary or redundant, and adjust questions and
answers depending on the interlocutors’ reactions. • Aliente a dos estudiantes
• Look at the example of the last part of the interview about movies. a que realicen su diálogo
Interviewer: What kinds of movies do you not like? frente a la clase y traten
Interviewee: I don't like comedy movies, especially Adam Sandler’ s. de responder lo más
Actually, I believe Click is the worst movie ever! naturalmente posible. Deben
Interviewer: Is there an actor or actress who you can’t stand?
Interviewee: I can’t stand Adam Sandler. practicar la expresión oral,
Interviewer: Is there a movie that you detest? ya que la entrevista se
Interviewee: I detest Click. presentará oralmente.
Interviewer: Ok, then. Tell me more about superhero movies. You
are an expert. Do you know any fun facts about a movie? • Modele la actividad con un
Interviewee: Yes, I do. The spider used in the 2002 movie Spider-Man was par de borradores de los
a Steatoda spider, not a black widow, as was told in the estudiantes y pregunte qué
story. The spider was given anesthesia, and was then painted
blue and red. cambios realizaron a un par
de equipos.
• Recuérdeles que incluyan
algunos elogios, según las
preguntas o respuestas
del interlocutor.
Being Through ◗ Empathy is an important attitude to take into account while doing an interview. • Dígales que deben tener
Language The interviewer must take it into consideration adjusting the questions and answers
depending on the interlocutor’s reactions. For example, in the párrafos cortos en cada
previous activity the interviewee manifests a strong dislike regarding comedy
movies and provides a couple of details. Therefore, the interviewer should change respuesta, en lugar de un par
the course of the questions because there is no point in asking more about that de oraciones.
genre. Since he noticed that she enjoyed talking about superhero movies, he
disregards the planned questions and jumps to the last one linking it to action films. • Lea la sección de Being
therefore (adv.): Through the Language
27. Practice reading the dialogue a couple of times. por lo tanto
disregard (v.):
• Decide who is going to be the interviewer and the interviewee. ignorar con ellos y modele algunos
Then switch roles. ejemplos de cómo tomar en
Studentʼs Book / Practice 7 121 cuenta este valor al hablar.
Actividad 27
• Dígales a los alumnos que practiquen el diálogo en parejas.
• Recuérdeles la importancia de no utilizar mucho el guion, ya que la entrevista se presentará sin
notas escritas.
• Revise a cada equipo y proporcióneles algunos comentarios sobre el ritmo, la velocidad y la
pronunciación. Es posible que desee participar en el diálogo para modelar la forma más natural
de tomar parte en una entrevista. Use el lenguaje no verbal y la entonación correcta, para que los
estudiantes puedan aprender de usted.
• Establezca un ambiente respetuoso, donde todos se sientan a gusto, ya que la mayoría de los estudiantes
se sentirán demasiado avergonzados para hablar en inglés. Cuénteles chistes o mencione algunas
anécdotas personales para que se sientan cómodos, pero permítales practicar.
Teacher’s Book / Practice 7 125