Page 125 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 125

For our interview                                           Actividad 26

                      26. Check the sentences one more time and put them in order.     • Pregunte a los estudiantes
                        •  Use connectors to link two or three sentences. Go back to Activity 16 to   para qué son los conectores
                          review some examples.                                  y, si no lo recuerdan, dígales
                        •  Add some compliments to praise your interlocutor.     que vuelvan a la Actividad 16.
                        •  Delete anything unnecessary or redundant, and adjust questions and
                          answers depending on the interlocutors’ reactions.   • Aliente a dos estudiantes
                        •  Look at the example of the last part of the interview about movies.  a que realicen su diálogo

                    Interviewer:   What kinds of movies do you not like?         frente a la clase y traten
                    Interviewee:   I don't like comedy movies, especially Adam Sandler’ s.   de responder lo más
                                   Actually, I believe Click is the worst movie ever!  naturalmente posible. Deben
                    Interviewer:   Is there an actor or actress who you can’t stand?
                    Interviewee:   I can’t stand Adam Sandler.                   practicar la expresión oral,
                    Interviewer:   Is there a movie that you detest?             ya que la entrevista se
                    Interviewee:   I detest Click.                               presentará oralmente.
                    Interviewer:   Ok, then. Tell me more about superhero movies. You
                                   are an expert. Do you know any fun facts about a movie?  • Modele la actividad con un
                     Interviewee:  Yes, I do. The spider used in the 2002 movie Spider-Man was    par de borradores de los
                                   a Steatoda spider, not a black widow, as was told in the   estudiantes y pregunte qué
                                   story. The spider was given anesthesia, and was then painted
                                   blue and red.                                 cambios realizaron a un par
                                                                                 de equipos.
                                                                               • Recuérdeles que incluyan
                                                                                 algunos elogios, según las
                                                                                 preguntas o respuestas
                                                                                 del interlocutor.
                   Being Through     ◗ Empathy is an important attitude to take into account while doing an interview.   • Dígales que deben tener
                     Language  The interviewer must take it into consideration adjusting the questions and answers
                             depending on the interlocutor’s reactions. For example, in the    párrafos cortos en cada
                             previous activity the interviewee manifests a strong dislike regarding comedy
                             movies and provides a couple of details. Therefore, the interviewer should change   respuesta, en lugar de un par
                             the course of the questions because there is no point in asking more about that   de oraciones.
                             genre. Since he noticed that she enjoyed talking about superhero movies, he
                             disregards the planned questions and jumps to the last one linking it to action films.  • Lea la sección de Being
                                                                   therefore (adv.):   Through the Language
                    27. Practice reading the dialogue a couple of times.  por lo tanto
                                                                   disregard (v.):
                      •  Decide who is going to be the interviewer and the interviewee.   ignorar   con ellos y modele algunos
                        Then switch roles.                                       ejemplos de cómo tomar en
                                                          Studentʼs Book  /  Practice 7  121  cuenta este valor al hablar.

          Actividad 27
          • Dígales a los alumnos que practiquen el diálogo en parejas.
          • Recuérdeles la importancia de no utilizar mucho el guion, ya que la entrevista se presentará sin
           notas escritas.
          • Revise a cada equipo y proporcióneles algunos comentarios sobre el ritmo, la velocidad y la
           pronunciación. Es posible que desee participar en el diálogo para modelar la forma más natural
           de tomar parte en una entrevista. Use el lenguaje no verbal y la entonación correcta, para que los
           estudiantes puedan aprender de usted.
          • Establezca un ambiente respetuoso, donde todos se sientan a gusto, ya que la mayoría de los estudiantes
           se sentirán demasiado avergonzados para hablar en inglés. Cuénteles chistes o mencione algunas
           anécdotas personales para que se sientan cómodos, pero permítales practicar.













                                                                                   Teacher’s Book  /  Practice 7  125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130