Page 121 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 121
Actividad 18
• Enlace esta actividad con
18. Listen to the track and follow the dialogue in the transcript below. T
TRACK 27 la anterior y pida a los
• Use the questions from the previous activity and the statements
from Activity 16 to write a dialogue like the one you just listened to. alumnos que conviertan el
• Add some details to anticipate what he or she is going to say, to confirm monólogo (que presentaron rack 27
information or to summarize what you discussed.
en la actividad anterior) en
un diálogo, para que ambos
estudiantes puedan realizarlo.
You: Do you have any hobbies? anticipating • Repase el ejemplo con los
Me: I do. I live for literature. It is my favorite subject at school.
conforming alumnos y comience una
You: Really? Why is that?
Me: Because I love reading about exciting adventures.
You: Oh, I am sure you like fantasy books. Am I right? conversación para ver si están
Me: Yes, especially series like Harry Potter or The Hunger Games. de acuerdo con lo que está
You: Oh, yes! I once saw the movie Catching Fire, the first story of The Hunger
sucediendo en el diálogo.
interrupting Games. I loved it! questioning • Regrese a la Actividad 1 si
Me: You don’t say. I actually I hated it. They left out some parts of the book.
You: What?! I didn’t know that. So, do you recommend reading the book?
Me: Totally. Then you can read the other two. And when you finish that, you can necesita otro ejemplo antes
de que los alumnos redacten
read The Lion, the Witch and the Wardrobe. It is my favorite book. sus diálogos.
You: Is it from The Chronicles of Narnia?
summarizing Me: Yes, but who is the author? I think is by C. S. Lewis. There is also a movie, but self-questioning • Recuerde a los estudiantes
the book is much better, as always.
que los diálogos son textos
You: Ok, so I’ll check out The Hunger Games trilogy and The Chronicles of Narnia.
orales y, por lo tanto, tienen
elementos diferentes a los
• Perform the dialogue and try to say it without the script. textos escritos.
• Dígales que enriquezcan las
CHECKPOINT
preguntas y respuestas con
19. Read each line carefully. Tick the box that best describes your work detalles para anticipar lo que
up to this point.
el interlocutor va a decir, que
• I can listen to and explore likes and dislikes in
dialogues. confirmen la información y
• I can identify topic, purpose and addressee. resuman la discusión al final.
• Proporcione ayuda cuando
• I can identify speech register.
sea necesario, especialmente
Continue this activity on the next page cuando se agregan más
Studentʼs Book / Practice 7 117 detalles para que el diálogo
parezca más natural cuando
se los dice oralmente.
• Aliéntelos a presentar su diálogo ante la clase, sin usar el guion.
Actividad 19
• Recalque la importancia de la autoevaluación.
• Recuérdeles a los estudiantes que revisen y repasen las actividades y sus cuadernos para reflexionar
cuidadosamente sobre su trabajo hasta este punto.
• Pregúnteles si les gustaría regresar a alguna actividad en específico para aclarar cualquier confusión.
• Aliéntelos a brindar algunos consejos o pasos adicionales para continuar trabajando en la entrevista.
Teacher’s Book / Practice 7 121