Page 121 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 121

Actividad 18

                                                                               • Enlace esta actividad con
                     18. Listen to the track and follow the dialogue in the transcript below.                    T
                                                                   TRACK 27      la anterior y pida a los
                       •  Use the questions from the previous activity and the statements
                         from Activity 16 to write a dialogue like the one you just listened to.  alumnos que conviertan el
                       •  Add some details to anticipate what he or she is going to say, to confirm   monólogo (que presentaron   rack 27
                         information or to summarize what you discussed.
                                                                                 en la actividad anterior) en
                                                                                 un diálogo, para que ambos
                                                                                 estudiantes puedan realizarlo.
                       You: Do you have any hobbies?               anticipating  • Repase el ejemplo con los
                       Me: I do. I live for literature. It is my favorite subject at school.
                   conforming                                                    alumnos y comience una
                       You: Really? Why is that?
                       Me: Because I love reading about exciting adventures.
                       You: Oh, I am sure you like fantasy books. Am I right?    conversación para ver si están
                       Me: Yes, especially series like Harry Potter or The Hunger Games.  de acuerdo con lo que está
                       You: Oh, yes! I once saw the movie Catching Fire, the first story of The Hunger
                                                                                 sucediendo en el diálogo.
                   interrupting  Games. I loved it!                 questioning  • Regrese a la Actividad 1 si
                       Me: You don’t say. I actually I hated it. They left out some parts of the book.
                       You: What?! I didn’t know that. So, do you recommend reading the book?
                       Me: Totally. Then you can read the other two. And when you finish that, you can   necesita otro ejemplo antes
                                                                                 de que los alumnos redacten
                       read The Lion, the Witch and the Wardrobe. It is my favorite book.  sus diálogos.
                       You: Is it from The Chronicles of Narnia?
                    summarizing  Me: Yes, but who is the author? I think is by C. S. Lewis. There is also a movie, but   self-questioning  • Recuerde a los estudiantes
                        the book is much better, as always.
                                                                                 que los diálogos son textos
                        You: Ok, so I’ll check out The Hunger Games trilogy and The Chronicles of Narnia.
                                                                                 orales y, por lo tanto, tienen
                                                                                 elementos diferentes a los
                       •  Perform the dialogue and try to say it without the script.  textos escritos.
                                                                               • Dígales que enriquezcan las
                  CHECKPOINT
                                                                                 preguntas y respuestas con
                     19. Read each line carefully. Tick the box that best describes your work   detalles para anticipar lo que
                       up to this point.
                                                                                 el interlocutor va a decir, que
                   •  I can listen to and explore likes and dislikes in
                    dialogues.                                                   confirmen la información y
                   •  I can identify topic, purpose and addressee.               resuman la discusión al final.
                                                                               • Proporcione ayuda cuando
                   •  I can identify speech register.
                                                                                 sea necesario, especialmente
                                                        Continue this activity on the next page  cuando se agregan más
                                                         Studentʼs Book  /  Practice 7  117  detalles para que el diálogo
                                                                                 parezca más natural cuando
                                                                                 se los dice oralmente.
          • Aliéntelos a presentar su diálogo ante la clase, sin usar el guion.
          Actividad 19
          • Recalque la importancia de la autoevaluación.
          • Recuérdeles a los estudiantes que revisen y repasen las actividades y sus cuadernos para reflexionar
           cuidadosamente sobre su trabajo hasta este punto.
          • Pregúnteles si les gustaría regresar a alguna actividad en específico para aclarar cualquier confusión.
          • Aliéntelos a brindar algunos consejos o pasos adicionales para continuar trabajando en la entrevista.


















                                                                                   Teacher’s Book  /  Practice 7  121
   116   117   118   119   120   121   122   123   124   125   126