Page 116 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 116

Actividad 8
                                                   8.  Listen to the dialogue you brought to class and discuss what the topic is.
          • Pregunte a sus alumnos cuál              •  Use the conversation below as an example of students talking about the dialogue
           creen que es el tema del                    on Track 19.             Elena: I am sure we can all agree that the
           diálogo que acaban                                                   topic is Italian food. That was very easy!
           de escuchar.                                                        Sofia: Well, I don’t think so. I believe they
          • Pídale a tres alumnos que                                          were deciding on what to eat on their date.
           dramaticen la conversación                                          Elena: Exactly! So it is about Italian dishes.
           que está de ejemplo en                                              Arturo: Let’s go back to Activity 1 and
           la actividad y, después de                                          check what we discussed.
           realizarla, comience una                                           Sofia: See? They were asking each other questions
           discusión con el resto de la                                       until they found something they both liked.
           clase para ver si están de                                         Elena: Oh, you’re right! The topic is not Italian
                                                                              food, but reaching an agreement about what
           acuerdo con la interpretación.                                     they were going to have for dinner.
          • Después de discutir cuál es                                        Sofia: Yes! What do you think, Arturo?
           el tema del Diálogo 1, dígales          9.  Listen to Track 24 and put a   Arturo: I agree with both of you.
           que hagan lo mismo con                    ✓ when the interlocutors are
           el diálogo con el que                     expressing something they like
                                                     and a ✘ when they talk about something they dislike.
           están trabajando.                         •  Leave the sentences that do not express likes or dislikes blank. Look at   TRACK 24
          • Recuérdeles que usen el texto              the example.
                                                       A: Whoa, look at all those ice cream choices!
           para encontrar evidencias                   B:  Yes, that is a lot of choices. What is your favorite?
           de lo que están diciendo y                  A: I love anything with chocolate the most.  ✓
           defiendan sus argumentos.                   B: I like chocolate myself.          ✓
          • Proporcione ayuda cuando                   A: Is there any kind of ice cream you don't like?
           sea necesario.                              B: I really don't like any ice cream with nuts in it.  ✘
      rack 24  Actividad 9                             B: Have you ever had garlic ice cream?  ✘
                                                                                            ✘
                                                       A: I've never cared for that myself.
                                                       A: That sounds absolutely disgusting!
                                                                                            ✘
                                                       B: It was. Let's stick with the regular choices today, though.
       T  • Pida a los alumnos que den               •  Change the points of view from the dialogue above to the opposite opinion.
           una leída rápida al guion y
           formulen preguntas generales                      I love anything
           al respecto, como las de los                      with chocolate             I hate anything
                                                                                        with chocolate.
                                                              the most.
           diálogos anteriores.
                                                     •  Identify the points of view the interlocutors exchange in the dialogue you selected.
          • Repase con sus alumnos las       112  Studentʼs Book  /  Practice 7
           instrucciones y recuérdeles
           que no todas las oraciones
           expresan un punto de vista.
          • Reproduzca la pista.
          • Deles un tiempo para que completen la actividad.
          • Pregunte cómo fueron capaces de identificar las expresiones sobre los likes (positivo) y dislikes (negativo).
          • Verifique las respuestas y vea si todos están de acuerdo.
          • Una vez que hayan identificado los puntos de vista, ayude a los alumnos a cambiar las oraciones de likes
           a dislikes, y viceversa
          • Repase el ejemplo con ellos y permítales hacer el resto. Esto le ayudará a determinar si están
           familiarizados con el repertorio de palabras y expresiones relacionadas con este tema.
          • Anímelos a utilizar un diccionario para buscar otras palabras o proporcióneles una lista de expresiones
           útiles para esta actividad.
          • Pídales que identifiquen los puntos de vista expresados en el diálogo que seleccionaron.











      116     Teacher’s Book  /  Practice 7
   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120   121