Page 116 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 116
Actividad 8
8. Listen to the dialogue you brought to class and discuss what the topic is.
• Pregunte a sus alumnos cuál • Use the conversation below as an example of students talking about the dialogue
creen que es el tema del on Track 19. Elena: I am sure we can all agree that the
diálogo que acaban topic is Italian food. That was very easy!
de escuchar. Sofia: Well, I don’t think so. I believe they
• Pídale a tres alumnos que were deciding on what to eat on their date.
dramaticen la conversación Elena: Exactly! So it is about Italian dishes.
que está de ejemplo en Arturo: Let’s go back to Activity 1 and
la actividad y, después de check what we discussed.
realizarla, comience una Sofia: See? They were asking each other questions
discusión con el resto de la until they found something they both liked.
clase para ver si están de Elena: Oh, you’re right! The topic is not Italian
food, but reaching an agreement about what
acuerdo con la interpretación. they were going to have for dinner.
• Después de discutir cuál es Sofia: Yes! What do you think, Arturo?
el tema del Diálogo 1, dígales 9. Listen to Track 24 and put a Arturo: I agree with both of you.
que hagan lo mismo con ✓ when the interlocutors are
el diálogo con el que expressing something they like
and a ✘ when they talk about something they dislike.
están trabajando. • Leave the sentences that do not express likes or dislikes blank. Look at TRACK 24
• Recuérdeles que usen el texto the example.
A: Whoa, look at all those ice cream choices!
para encontrar evidencias B: Yes, that is a lot of choices. What is your favorite?
de lo que están diciendo y A: I love anything with chocolate the most. ✓
defiendan sus argumentos. B: I like chocolate myself. ✓
• Proporcione ayuda cuando A: Is there any kind of ice cream you don't like?
sea necesario. B: I really don't like any ice cream with nuts in it. ✘
rack 24 Actividad 9 B: Have you ever had garlic ice cream? ✘
✘
A: I've never cared for that myself.
A: That sounds absolutely disgusting!
✘
B: It was. Let's stick with the regular choices today, though.
T • Pida a los alumnos que den • Change the points of view from the dialogue above to the opposite opinion.
una leída rápida al guion y
formulen preguntas generales I love anything
al respecto, como las de los with chocolate I hate anything
with chocolate.
the most.
diálogos anteriores.
• Identify the points of view the interlocutors exchange in the dialogue you selected.
• Repase con sus alumnos las 112 Studentʼs Book / Practice 7
instrucciones y recuérdeles
que no todas las oraciones
expresan un punto de vista.
• Reproduzca la pista.
• Deles un tiempo para que completen la actividad.
• Pregunte cómo fueron capaces de identificar las expresiones sobre los likes (positivo) y dislikes (negativo).
• Verifique las respuestas y vea si todos están de acuerdo.
• Una vez que hayan identificado los puntos de vista, ayude a los alumnos a cambiar las oraciones de likes
a dislikes, y viceversa
• Repase el ejemplo con ellos y permítales hacer el resto. Esto le ayudará a determinar si están
familiarizados con el repertorio de palabras y expresiones relacionadas con este tema.
• Anímelos a utilizar un diccionario para buscar otras palabras o proporcióneles una lista de expresiones
útiles para esta actividad.
• Pídales que identifiquen los puntos de vista expresados en el diálogo que seleccionaron.
116 Teacher’s Book / Practice 7