Page 111 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 111

Actividad 31
                                                 How did it go?
                                                                               • Ayude a sus alumnos a
                                                                                 completar de forma honesta
                    Being Through   Looking up information about your body can make you more conscious
                     Language  of your health and the health of others. It can show you how to stay healthy.    la tabla de autoevaluación.
                                                                               • Asegúrese de que entiendan
                   31. Read each line carefully. Tick the circle that best describes your work in this practice.   lo que dice cada oración.
                    Individual   •  I can write brief and precise explanations    • Pídales a que reflexionen
                    assessment  for diagrams.                            session 12   sobre lo que necesitan
                            •  I can organize information hierarchically         saber y traten de mejorar
                              in a diagram.
                                                                                 su desarrollo.
                                       Product                                 • Regrese al cronograma para
                   32. What is your partner’s global impression about your performance in this practice?  verificar si lo completó
                    Making a   •  How do we assess the following aspects of
                     diagram  our diagram?                                       y si hay algo por lo que
                            •  Was there a clear link with images and text?      necesite repasar.

                            •  Was our diagram attractive for its              Actividad 32
                              addressee?                                  Assessing the process and the product
                                                                               • Hágales saber a sus alumnos
                   33. What is your partner’s global impression about your performance in this practice?  que el objetivo de la
                     Partner                      Aspects to improve
                    assessment                                                   evaluación formativa es que
                                                                                 se den cuenta no solo de lo
                                                                                 que saben, sino también de
                                                                                 cómo lo saben.
                                                                               • Anime a sus estudiantes a
                    34. What are your teammates’ global impressions about your performance    ser objetivos y justos.
                      in this practice?
                                                  Aspects to improve           • Recuérdeles que los
                     Team
                    assessment                                                   comentarios son positivos
                                                                                 solo cuando las personas
                                                                                 son sinceras y positivas.
                                                                               Actividad 33
                           We have arrived at the end of this practice.
                                                                               • Promueva un ambiente que
                                                         Studentʼs Book  /  Practice 6  107  despierte en los estudiantes
                                                                                 la necesidad de ser sinceros
           sobre su desempeño y sobre lo que saben o no acerca de la práctica social del idioma en el que han
           estado trabajando.
          • Aliente a sus estudiantes a apreciar su desempeño a lo largo de esta práctica, reconociendo sus fortalezas
           y limitaciones sobre su dominio del idioma inglés y su competencia en la vida social.


























                                                                                   Teacher´s Book  /  Practice 6  111
   106   107   108   109   110   111   112   113   114   115   116