Page 109 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 109
Actividad 28
28. Check the punctuation and spelling on your diagram with your teammates. • Aliente a sus alumnos a
intentar realizar la actividad
29. With your teacher’s help, identify and clarify any confusion you may have.
sin su ayuda, en caso de que
• Use a bilingual dictionary if necessary. Pay special attention to plural and singu- sea necesario, intervenga
lar forms: concordance of numbers and orthography. If you have any questions,
go back to Activities 15 and 16. puntualmente para ayudarlos.
• Muestre ejemplos a sus
Closure stage-socialization alumnos sobre lo que sucede
cuando la puntuación no
For our diagram es correcta.
30. Write the final version of your diagram on the next page. Use your session 10-11 • Aproveche esta actividad para
notebook if needed. que los alumnos practiquen
• Display diagrams in a visible spot to exhibit them in the classroom. ortografía con algunas palabras
Look at the example. que considere útiles para
reconocer sus estructuras.
Mouth: The first segment of
the digestive tract, where food
is chewed. Actividad 29
Trachea: A muscular tube • Muestre a los alumnos
through which food gets to
the stomach. diferentes estrategias como
el uso del diccionario para
Stomach: Digests part of the chewed Composing final versions
food. It is connected to the mouth by encontrar el significado de
the esophagus.
las palabras, por ejemplo: el
Liver: This organ produces a fluid called contexto donde aparecen, el
bile, which helps in the digestion of
lipids in the small intestine. uso de imágenes, etcétera.
Actividad 30
Small intestine: In this organ, food is
broken down by digestive enzymes in
• Permita que los estudiantes
order to absorb its nutrients.
Large intestine: This organ absorbs compartan y promuevan
water from indigestible food matter and sus productos más allá de
creates waste material to be excreted
from the body. la clase, por ejemplo: con
diferentes grupos en la
Continue this activity on the next page
Cont inue t his act ivity on t he next page
escuela, con estudiantes de
Studentʼs Book / Practice 6 105
otras escuelas, con personas
de la comunidad, etcétera.
Teacher´s Book / Practice 6 109