Page 109 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 109

Actividad 28

                   28. Check the punctuation and spelling on your diagram with your teammates.  • Aliente a sus alumnos a
                                                                                 intentar realizar la actividad
                   29. With your teacher’s help, identify and clarify any confusion you may have.
                                                                                 sin su ayuda, en caso de que
                      •  Use a bilingual dictionary if necessary. Pay special attention to plural and singu-  sea necesario, intervenga
                       lar forms: concordance of numbers and orthography. If you have any questions,
                       go back to Activities 15 and 16.                          puntualmente para ayudarlos.
                                                                               • Muestre ejemplos a sus
                  Closure stage-socialization                                    alumnos sobre lo que sucede
                                                                                 cuando la puntuación no
                  For our diagram                                                es correcta.
                     30. Write the final version of your diagram on the next page. Use your   session 10-11  • Aproveche esta actividad para
                        notebook if needed.                                      que los alumnos practiquen
                        •  Display diagrams in a visible spot to exhibit them in the classroom.   ortografía con algunas palabras
                          Look at the example.                                   que considere útiles para
                                                                                 reconocer sus estructuras.
                                            Mouth: The first segment of
                                            the digestive tract, where food
                                            is chewed.                         Actividad 29
                                            Trachea: A muscular tube           • Muestre a los alumnos
                                            through which food gets to
                                            the stomach.                         diferentes estrategias como
                                                                                 el uso del diccionario para
                                            Stomach: Digests part of the chewed   Composing final versions
                                            food. It is connected to the mouth by    encontrar el significado de
                                            the esophagus.
                                                                                 las palabras, por ejemplo: el
                                            Liver: This organ produces a fluid called   contexto donde aparecen, el
                                            bile, which helps in the digestion of
                                            lipids in the small intestine.       uso de imágenes, etcétera.
                                                                               Actividad 30
                                            Small intestine: In this organ, food is
                                            broken down by digestive enzymes in
                                                                               • Permita que los estudiantes
                                            order to absorb its nutrients.
                                            Large intestine: This organ absorbs   compartan y promuevan
                                            water from indigestible food matter and   sus productos más allá de
                                            creates waste material to be excreted
                                            from the body.                       la clase, por ejemplo: con
                                                                                 diferentes grupos en la
                                                       Continue this activity on the next page
                                                       Cont inue t his act ivity on t he next page
                                                                                 escuela, con estudiantes de
                                                        Studentʼs Book  /  Practice 6  105
                                                                                 otras escuelas, con personas
                                                                                 de la comunidad, etcétera.































                                                                                   Teacher´s Book  /  Practice 6  109
   104   105   106   107   108   109   110   111   112   113   114