Page 107 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 107

Actividad 23

                                                                               • Aliente a sus alumnos a
                  CHECKPOINT                                                     resolver la actividad con
                                                                                 honestidad. Recuérdeles
                     23. Read each question carefully and comment on each one with your teammates.
                                                                                 que detectar las fortalezas
                       a)  Can I examine graphic and textual components in a chart?
                       b) Can I select and point out information in a text?   session 7   es tan importante como
                       c)  Can I identify the most important information in a diagram?   detectar las áreas en las que
                     24. Look again at the diagram of the digestive system in Activity 8 and   necesitan trabajar porque,
                       complete the descriptions of the main organs. Look at the example.
                                                                                 de esta manera, poco a poco
                                                                                 necesitarán menos ayuda
                                                                                 poco a poco, y se volverán
                                                                                 autónomas.
                                                                               • Pídale a cada equipo que
                                                                                 intercambie sus notas con
                   a)  The salivary glands are the  smallest  elements of the digestive system.  Adjectives: comparative and superlative
                                                                                 otro equipo para detectar
                                                                                 y corregir errores antes de
                                                                                 hacer la versión final.
                                                                               • Con toda la clase, pídales a
                       liver
                   b) The                                          is bigger than the stomach.
                                                                          Adjectives: comparative and superlative
                                                                                 los equipos que compartan
                                                                                 el borrador con los demás y
                                                                                 que se aseguren de que no
                                                                 Remember
                                                                                 tengan ningún error.
                                                               Adjectives can
                                   than
                   c)  Is the esophagus thinner                               the small intestine?  express qualities to   Actividad 24
                                                               different degrees.
                                                               Superlatives are
                                                               used to
                                                                               • Verifique las respuestas con
                                                               establish extremes,
                                                               for example: the
                                                                                 toda la clase.
                                                              biggest/the smallest,
                                                              the least active/the
                                                                               • Haga que lo ayuden a
                                                              most active.
                                                              Comparatives are
                                   more      important than the small one.  used for comparing   corregir cualquier error.
                   d) The large intestine is no                                important than the small one. two things, for
                                                                               • Asegúrese de que los
                                                              example:
                                                                                 estudiantes comprendan
                                                              bigger/smaller, less
                                                             active/more active.
                                                                                 la información sobre
                                                                                 los adjetivos.
                                                         Studentʼs Book  /  Practice 6  103

























                                                                                   Teacher´s Book  /  Practice 6  107
   102   103   104   105   106   107   108   109   110   111   112