Page 107 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 107
Actividad 23
• Aliente a sus alumnos a
CHECKPOINT resolver la actividad con
honestidad. Recuérdeles
23. Read each question carefully and comment on each one with your teammates.
que detectar las fortalezas
a) Can I examine graphic and textual components in a chart?
b) Can I select and point out information in a text? session 7 es tan importante como
c) Can I identify the most important information in a diagram? detectar las áreas en las que
24. Look again at the diagram of the digestive system in Activity 8 and necesitan trabajar porque,
complete the descriptions of the main organs. Look at the example.
de esta manera, poco a poco
necesitarán menos ayuda
poco a poco, y se volverán
autónomas.
• Pídale a cada equipo que
intercambie sus notas con
a) The salivary glands are the smallest elements of the digestive system. Adjectives: comparative and superlative
otro equipo para detectar
y corregir errores antes de
hacer la versión final.
• Con toda la clase, pídales a
liver
b) The is bigger than the stomach.
Adjectives: comparative and superlative
los equipos que compartan
el borrador con los demás y
que se aseguren de que no
Remember
tengan ningún error.
Adjectives can
than
c) Is the esophagus thinner the small intestine? express qualities to Actividad 24
different degrees.
Superlatives are
used to
• Verifique las respuestas con
establish extremes,
for example: the
toda la clase.
biggest/the smallest,
the least active/the
• Haga que lo ayuden a
most active.
Comparatives are
more important than the small one. used for comparing corregir cualquier error.
d) The large intestine is no important than the small one. two things, for
• Asegúrese de que los
example:
estudiantes comprendan
bigger/smaller, less
active/more active.
la información sobre
los adjetivos.
Studentʼs Book / Practice 6 103
Teacher´s Book / Practice 6 107