Page 106 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 106
Actividad 21 Continue Activity 20 below
• Put the nouns in the previous exercise in the correct place to complete the table.
• Organice a sus alumnos para Countable Uncountable
que trabajen colectivamente. • fingers • water
Asegúrese de que tengan • organs • food
la mejor actitud para • kidneys • waste
• • bacteria
trabajar, ya que ésta es una
actividad clave para elaborar 21. With your teacher’s help, compose a brief explanation windpipe (n.):
tráquea
describing the respiratory system in your notebook.
el producto final. Debe • Copy the sentences you worked on in Activity 18. Look at the example.
acompañar a sus alumnos en
The larynx is the organ where air passes through to go down to the trachea.
el proceso de elaboración
de notas. Hágales notar los • Add, substitute or remove the necessary segments to compose your explanation.
Look at the example.
cambios sutiles para formar
una sola unidad en el primer The larynx is the organ where air passes through to go down to the trachea,
[which] [is] [a] windpipe made of reinforced cartilage. is called trachea.
borrador. Luego ayúdelos a Verb tense: simple present. Verb forms: passive, past participle
redactar una nota final que • Write the first draft down. Look at the example.
incluya la información más 1 Draft of the explanation
st
h
a
a
n w
i
e a
r p
e
r
h
h
s t
e o
g
r
x i
a
e l
r
n
y
o g
o d
h t
u
g
o
h
e
o t
w
n t
s t
h
r
s
s
e
o
importante de las oraciones T The larynx is the organ where air passes through to go down to the
trachea, it is a windpipe made of reinforced cartilage.
en la Actividad 20.
• Draw your own picture to illustrate the description.
• Promueva la interacción y • Draw your own picture to illustrate the description.
el diálogo en los equipos For our diagram
Write a final version of the explanation with more information
Write a final version of the explanation with more information
y ayúdelos a elaborar 22. Write a final version of the explanation with more information
from the sentences in your notebook. You do not have to use all
from the sentences in your notebook. You do not have to use all
propuestas que favorezcan from the sentences in your notebook. You do not have to use all
of them, but the explanation has to be clear, accurate and precise.
of them, but the explanation has to be clear, accurate and precise.
of them, but the explanation has to be clear, accurate and precise.
los contenidos del producto Look at the example.
The mouth is the first segment of the digestive tract; it is where food
lingüístico. The mouth is the first segment of the digestive tract; it is where food
The mouth is the first segment of the digestive tract; it is where food
• Aliente a sus estudiantes a session 6 is chewed before going down through the trachea to be partially
digested in the stomach, thanks to the action of enzymes and acid.
digested in the stomach, thanks to the action of enzymes and acid.
tomarse el tiempo y probar digested in the stomach, thanks to the action of enzymes and acid.
diferentes posibilidades hasta Remember
que estén contentos con Keep in mind that
explanations have
sus decisiones. to be brief and
• Recuérdeles a sus alumnos precise in order to
be suitable for a
diagram.
la importancia de justificar
sus decisiones.
102 Studentʼs Book / Practice 6
Actividad 22
• Organice a sus estudiantes en equipos y supervise su trabajo.
• Pídales que intenten no cometer nuevos errores.
• Promueva la interacción y el diálogo en los equipos, y ayúdelos a elaborar propuestas que favorezcan los
contenidos del producto lingüístico.
• Aliente a sus alumnos a intentar realizar la actividad sin su ayuda, en caso de que sea necesario,
intervenga puntualmente para ayudarlos.
• Monitoree a los equipos para asegurarse de que todos los miembros colaboren, aprecien y respeten las
contribuciones de los demás y aprovechen los mejores talentos de cada miembro.
106 Teacher´s Book / Practice 6