Page 101 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 101
Actividad 9
9. Formulate questions in which you describe the component parts of the body.
Try to use demonstrative determiners, passive voice and participles • Pídales a sus alumnos que
and make superlatives in order to be clearer. Your partner will answer
your questions. Exchange roles. verifiquen el sistema del
work together until you think tha
,
e not cle
ar
In case the questions ar
• In case the questions are not clear, work together until you think that they have cuerpo que escribieron en
t they have
been improved.
la Actividad 5 y que lleven a
If necessary, check the previous activity for information, look at the example below.
• If necessary, check the previous activity for information, look at the example below.
cabo la actividad.
My • Apoye a sus alumnos
In this organ,
is the
chewed food (bolus) turn! This is the recordándoles los nombres
organ. It is
is partially digested by longest organ. It is
even longer tan a
the action of enzymes even longer tan a de las partes de ese sistema.
car. What is it?
and acid, what am I car. What is it? Ofrézcales ejemplos
talking about? Are
you talking Small para describirlos.
about the Intestine
stomach? • Verifique que los ejercicios
Exactly!
realizados por sus alumnos
tengan la información
10. What terms in the diagram in Activity 8 are new for you? Circle correcta: que los términos
them, look for their meaning in a dictionary and describe them Remember
in your own words. Look at the example and use your notebook Adjectives can coincidan con sus
if necessary. express qualities to descripciones en el diagrama
different degrees. y que usen sus propias
Example: Enzymes Superlatives are palabras para definir los
are proteins that help
used to establish
to break down food
extremes, for
nuevos términos.
example: the
in order for it to be
smallest, the least
digested. biggest/the Actividad 10
active/the
most active.
Comparatives
• Haga que sus estudiantes le
are used for
comparing
11. Reflect on the actions that help you maintain your own muestren cómo están usando
two things, for
physical well-being and that of others. Share the actions you example: bigger/ su diccionario. Bríndeles
take in order to keep the organs of your digestive system smaller, less active/
healthy with your partner. Look at the example. more active. consejos que considere útiles.
• Dígales que utilicen dos
I brush my I think that is a very
teeth after every good idea. In my house, diccionarios y los comparen
meal to keep my we try to avoid too much fat, para que elijan la mejor
mouth clean. that way we can keep our definición.
livers healthy.
• Pídales que comparen lo
• Share points of view.
que escribieron y lo que
Studentʼs Book / Practice 6 97
encontraron en el diccionario,
y realicen los cambios para
mejorar sus descripciones
Actividad 11
• Ofrezca a sus alumnos ejemplos de cómo cuidar la salud del sistema que eligieron.
• Pídales que comparen con la clase algunas de las acciones que comentaron por parejas.
• Al final de la actividad, divida el pizarrón en dos y escriba en la parte superior de una de las divisiones
“Good habits” y en la otra “Bad habits”. Invite a sus alumnos a escribir un ejemplo en la categoría
que deseen.
• Compruebe cada hábito y haga que toda la clase lo ayude a corregir todos los errores de ortografía,
contenido, redacción, etcétera.
Teacher´s Book / Practice 6 101