Page 100 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 100
Actividad 7
• Controle que sus alumnos For our diagram
realmente hagan sus listas; 7. Define the textual and graphic distribution of the previous activity,
y definan los componentes according to the addressee.
textuales y gráficos de sus • Write a list of the graphic and textual components you are going to use
Diagramas. Propóngales for your diagram in your notebook. Look at the example.
alternativas para presentar y Graphic components Textual components
organizar la información. Graphic and textual components • Title
• Verifique la lista de sus • Illustration of a silhouette • Names of the organs
alumnos, preste atención a of the human body • Descriptions of the organ's
• Illustrations of: mouth, esophagus,
la ortografía. stomach, liver, small and large intestine functions
• Pídales que no usen muchas • Arrows
imágenes y que empleen
pocas palabras, o viceversa, enzymes (n):
sugiérales encontrar session 3 8. Look at the following diagram and write the organ's enzima (tipo
de proteína)
correct name in the blank. Look at the example.
broken down (n):
un equilibrio. Mouth: The first segment phrasal romper,
separar, fragmentar
waste (n): Desperdicio
• Ayude a sus estudiantes of the digestive tract, where
a interactuar en inglés, en food is chewed.
Esophagus
otras palabras, comparta : A muscular
tube through which food gets to
propuestas o exprese the stomach.
acuerdos y desacuerdos : In this organ,
Stomach
con ellos. chewed food (bolus) is partially digested
by the action of enzymes and acid.
• Aproveche la oportunidad
Liver
para enfatizar la importancia : This organ produces
a fluid called bile, which helps in the
de la actitud y el digestion of lipids in the small intestine.
comportamiento activo Small intestine
: In this organ, food is
broken down by digestive enzymes in order
en la interacción. to absorb its nutrientsIts length is 5-6 meters.
Large intestine
Actividad 8 : This organ
absorbs water from indigestible food
matter and creates waste material to
• Después de haber dado a sus be excreted from the body.
estudiantes un tiempo para
realizar la actividad, verifique
96 Studentʼs Book / Practice 6
las respuestas con toda la
clase. Escriba las respuestas
en la pizarra para verificar la ortografía.
• Pida a sus alumnos que presten atención en la forma en que se escriben las notas (estructura y
organización). Dígales que analicen la ortografía y la puntuación.
• Recuérdeles que estas actividades les servirán para hacer su propio diagrama.
100 Teacher´s Book / Practice 6