Page 105 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 105
For our diagram Actividad 19
19. With your teacher's help, write sentences that describe the organs • Motive a sus estudiantes a
of the body system you chose. Look at the example. expresarse con seguridad
y confianza.
• The mouth is first segment of the digestive tract. • Pídales que practiquen las
• Food is chewed before going down through trachea.
• Check that the sentences are written with clarity and precision. descripciones con otras
Look at the example. parejas para dar y recibir
comentarios positivos.
Example
• Aproveche cualquier error en
I think Yes, food is las respuestas para ayudar a
something is I think we chewed before sus alumnos a detectarlos y
missing before should use going down through a pensar cómo corregirlos.
the trachea.
trachea. "the". Recuerde que, si sus
estudiantes son conscientes
• Make sure you are using the present tense in your sentences. de sus errores, podrán
construir estrategias para
20. Read the countable and uncountable nouns below. corregirlos, en otras palabras,
desarrollar la competencia de
bacteria – food — kidneys aprender a aprender.
waste — organs — water
Actividad 20
kideney (n.):
• Complete the sentences and questions with the correct nouns. riñón
waste (n.): • Escriba la tabla con
Look at the example. desperdicio
How many fingers did he break? sustantivos contables e
incontables en el pizarrón,
a) The large intestine absorbs plenty of from
water
indigestible to create . y coordine una actividad
food
waste
colectiva para completarla.
b) Did you know that not all are harmful?
bacteria
• De ser necesario, explíqueles
c) To promote healthier lifestyles, we must create awareness la diferencia entre los
awareness
organs
about the main functions of our vital . (n.): conciencia
sustantivos contables e
kidneys
d) Do you need both to be alive? incontables.
Continue this activity on the next page
• Proporcione a sus alumnos
algunos ejemplos y pídales
Studentʼs Book / Practice 6 101
que compartan otros.
Use imágenes.
• Pídales a sus alumnos que mencionen cómo pueden usar estas actividades para hacer sus diagramas y
por qué es importante reconocer la diferencia entre los sustantivos contables e incontables.
Teacher´s Book / Practice 6 105