Page 105 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 105

For our diagram                                                 Actividad 19
                   19. With your teacher's help, write sentences that describe the organs    • Motive a sus estudiantes a
                     of the body system you chose. Look at the example.          expresarse con seguridad
                                                                                 y confianza.
                     •  The mouth is first segment of the digestive tract.     • Pídales que practiquen las
                     •  Food is chewed before going down through trachea.
                     •  Check that the sentences are written with clarity and precision.    descripciones con otras
                       Look at the example.                                      parejas para dar y recibir
                                                                                 comentarios positivos.
                                       Example
                                                                               • Aproveche cualquier error en

                        I think                           Yes, food is           las respuestas para ayudar a
                      something is    I think we         chewed before           sus alumnos a detectarlos y
                     missing before   should use       going down through        a pensar cómo corregirlos.
                                                         the trachea.
                       trachea.        "the".                                    Recuerde que, si sus
                                                                                 estudiantes son conscientes
                     •  Make sure you are using the present tense in your sentences.  de sus errores, podrán
                                                                                 construir estrategias para
                20. Read the countable and uncountable nouns below.              corregirlos, en otras palabras,
                                                                                 desarrollar la competencia de
                               bacteria  –  food  —  kidneys                     aprender a aprender.
                                waste  —  organs  —  water
                                                                               Actividad 20
                                                                  kideney (n.):
                  •  Complete the sentences and questions with the correct nouns.   riñón
                                                                  waste (n.):   • Escriba la tabla con
                    Look at the example.                          desperdicio
                            How many  fingers  did he break?                     sustantivos contables e
                                                                                 incontables en el pizarrón,
                    a)  The large intestine absorbs plenty of                                          from
                                             water
                     indigestible                                      to create                                        .  y coordine una actividad
                             food
                                                waste
                                                                                 colectiva para completarla.
                    b) Did you know that not all                                                 are harmful?
                                     bacteria
                                                                               • De ser necesario, explíqueles
                    c)   To promote healthier lifestyles, we must create awareness   la diferencia entre los
                                                                  awareness
                                             organs
                     about the main functions of our vital                                                  .   (n.): conciencia
                                                                                 sustantivos contables e
                                  kidneys
                    d) Do you need both                                                    to be alive?  incontables.
                                                       Continue this activity on the next page
                                                                               • Proporcione a sus alumnos
                                                                                 algunos ejemplos y pídales
                                                        Studentʼs Book  /  Practice 6  101
                                                                                 que compartan otros.
                                                                                 Use imágenes.
          • Pídales a sus alumnos que mencionen cómo pueden usar estas actividades para hacer sus diagramas y
           por qué es importante reconocer la diferencia entre los sustantivos contables e incontables.






















                                                                                   Teacher´s Book  /  Practice 6  105
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110