Page 97 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 97
Actividad 2
2. Formulate questions that match with the answers below. Look at the example. • Lea las respuestas en voz alta
con sus alumnos y analice
Question Answer brevemente la estructura de
What school subjects do Natural sciences (physics, la pregunta del ejemplo.
the diagrams represent? chemistry, biology).
Knowing about the organs in our body allows • Diga a sus estudiantes que
a) Why is it important to know about us to take care of them and keep them
systems of the human body ? formulen una pregunta
healthy.
On the Internet, in a museum, in a classroom, para cada respuesta. Aclare
b) Besides books, where else could you
find such diagrams ? et cetera. cualquier duda que tengan
They all use images and brief explanations to sobre cómo hacer preguntas
c) What do they have in common ?
clarify specific information.
y de cómo verificar si
• With your partner, ask the questions and give the answers without reading them. están correctas.
Exchange roles.
• Modele a sus alumnos
3. Look at the chart below. Read the activities you will do in this practice in order cómo usar las preguntas y
to perform a dialogue. Remember to tick each activity as soon as you finish it.
las respuestas. Pídales que
Week 1 WARM UP STAGE ensayen las preguntas y las
• Examine distribution of graphic and textual components.
• Identify topic, purpose, and addressee of a diagram of respuestas. Asegúrese de
Select and explore systems of the human body.
diagrams of • Identify text distribution and organization and determine que intercambien de roles.
systems of the
human body. the relationship between illustrations and text.
• Identify new terms. • Trabaje con toda la clase;
• Make comprehension strategies very explicit.
pida dos voluntarios, uno para
Week 2 BUILDING STAGE
formular preguntas diferentes
• Widen repertoire of vocabulary and expressions.
• Formulate and answer questions to describe
components. de las que están en el libro
Read and • Use demonstrative determiners, verb forms (passives y el otro para responderlas.
understand and participles) and adjectives (comparatives and
information. superlatives) in questions and answers. Pídale al resto de la clase que
• Reflect and take actions on one's own physical
wellbeing and that of others. lo ayude si es necesario.
• Share points of view.
Week 3 BUILDING STAGE
• Write or rewrite sentences to describe components, Actividad 3
summarizing information from different sources.
Write notes
to describe • Use the present tense and nouns (with or without • Asegúrese de que sus
determiner, compound nouns, countable and
diagrams.
uncountable nouns) while writing notes. alumnos identifiquen
• Organize terms and descriptions in charts.
las cuatro etapas de la
Continue this activity on the next page
Studentʼs Book / Practice 6 93 planificación y entiendan
que cada actividad se debe
realizar. Pida a un alumno que lea la tarea en voz alta para que puedan comprender las actividades que
deberán seguir para producir sus notas para un diagrama del sistema del cuerpo.
• Pregúnteles a sus estudiantes qué pasos encuentran fáciles y cuáles creen que costarán más trabajo.
• Pida a sus alumnos que digan cuánto tiempo estarán trabajando en cada paso. Invítelos a reflexionar
sobre cómo organizar su tiempo para hacer los más complicados y para que puedan lograr todos los
pasos de la unidad durante el tiempo necesario.
Teacher´s Book / Practice 6 97