Page 112 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 112
Practice 7 Getting to know us better
Family and community environment
CONOCIÉNDONOS Practice 7 Social Language Practice: Exchanges compliments, likes and dislikes in an interview.
MEJOR In this practice, you will interview other people to
learn more about their likes and dislikes.
Warm-up stage
Actividad 1 1. Listen to the dialogue.
• Discuta con sus alumnos lo 2. Discuss what is going on in the dialogue. TRACK 19
a) Answer the following questions and use them as a guide during the discussion.
rack 19 escuchado o participado I. How many people participate in the dialogue?
qué es una entrevista y si han
II. Why are they asking each other questions?
III. Do they compliment each other?
en alguna.
T • Pregúnteles sobre el contexto Things I know. Planning our product. Purpose b) Look at the example below, which highlights the aspects the interlocutors
are focusing on.
en el que ocurren las Monica: Hello? He praises her
entrevistas y para qué sirven. She is expressing Vicente: Hi Monica, how are you? This is Vicente. interesting suggestions.
her desires
• Pregunte qué entienden Monica: Oh, hi! I’m fine. How are you doing?
She wants
por likes y dislikes, en qué to know more Vicente: Ok, a bit bored. Do you want to do He likes the
something? You always have good ideas.
idea of getting
contextos las personas about him Monica: I’m hungry. I would like to get something to eat. something to eat.
intercambian ese tipo de Vicente: Where do you want to go? They
She asks
información y cuáles son another question Monica: I would like to go to an Italian restaurant. disagree on
Vicente: What kind of Italian food do you like?
algunos temas comunes. session 1 because she needs Monica: I like spaghetti. Do you like spaghetti? something.
to see if they have
Sus respuestas variarán, something in common Vicente: Yes I do, but it isn’t my favorite food. They find
Monica: What is your favorite food?
pero pueden incluir comida, Vicente: My favorite food is pizza. Do you like pizza? something in common.
materias de la escuela, Monica: Yes, I do, but without pepperoni. I don’t like meat.
I am a vegetarian.
They reach
deportes, pasatiempos, etcétera. She pays him Vicente: Oh, ok. We can share one with mushrooms. an agreement.
a compliment.
• Reproduzca la pista y haga Monica: That is so thoughtful of you! Let’s go.
preguntas generales al 3. Determine the purpose of the dialogue you just listened to.
respecto, como acerca de qué
• Read the following examples and use them to reach a conclusion.
es el diálogo, cuáles son los
To exchange
nombres de los interlocutores, experiences and To reach agreements To become familiar To see a bigger
acceptable to all
picture of a
si están cara a cara o no, points of view. interlocutors. with other lifestyles. particular situation.
cómo están relacionados, el 108 Studentʼs Book / Practice 7
resultado de la conversación,
qué información implícita pueden inferir, etcétera.
Actividad 2
• Dé una leída rápida al guion y preste atención a los comentarios en el margen.
• Pida a los alumnos que continúen la discusión y mencionen otros detalles que puedan obtener leyendo
entre líneas, como por qué Mónica dice que Vicente es muy considerado.
• Enfatice la importancia de hacer preguntas para obtener más información sobre el otro y el hecho de que
los interlocutores están negociando para llegar a un acuerdo. La atención se centra en las posibilidades y
el propósito de decidir algo que a ambos les gusta, no en la comida italiana en particular.
Actividad 3
• Vincule esta actividad con la anterior y ayude a los estudiantes a llegar a una conclusión sobre para qué
son los diálogos.
• Dígales que usen las opciones dadas como guía.
• Aliéntelos a pensar en otras situaciones en las que tuvieron que negociar con alguien y llegar a un
acuerdo, o cuando se enfocaron en un aspecto y su interlocutor les mostró una perspectiva diferente.
• Aliéntelos a llegar a una conclusión en común que incluya todos los aspectos discutidos.
112 Teacher’s Book / Practice 7