Page 115 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 115

Actividad 6
                  Continue Activity 6 below
                                                                               • Recuérdeles a los alumnos
                  You are              Thank                                     que primero lean el diálogo
                  very nice  Very well  you      Hello    Your   Goodbye
                                                         neighbor                y luego que escriban
                                                                                 sus respuestas.
                     Mrs. Sanchez: Hello?
                     Vicente: Good evening, Mrs. Sanchez. This is Vicente,                         .  • Pídale a dos estudiantes
                                                 your neighbor
                     Mrs. Sanchez: Oh,                 , dear! How are you doing?   que realicen el diálogo y
                                hello
                     Vicente: I am                    . Would like to have dinner with me?
                             very well
                     Mrs. Sanchez: Oh, that would be wonderful.                  verifique si el resto de la
                     Vicente: Where would you like to go?                        clase está de acuerdo con su
                     Mrs. Sanchez: I love the pizzeria across the street.
                     Vicente: That sounds good to me. I will see you there at 8:00 pm.  interpretación.
                                                        You are very nice
                     Mrs. Sanchez:                  , Vicente.                    for calling me.                                .
                              Goodbye
                                         Thank you
                                                                               • Pregunte a los alumnos por
                                                                                 qué la Sra. Sánchez dice que
                                                                                 Vicente es muy amable,
                       •  Compare the dialogue between Mrs. Sanchez and Vicente and the one
                                                                                 y si es común que un joven
                         between him and Monica.
                       •  Discuss which phrases changed.
                                                                                 invite a su vecino más
                     7.  Listen to Track 23 and follow the instructions.  session 3   viejo a comer.
                       •  Role-play the dialogue you just listened to.  TRACK 23  • Repase las diferencias entre
                       •  Decide who is going to be each character.              ambos diálogos y use, como
                       •  Use the scrambled sentences below as a guide and determine the
                         sequence of the conversation.                           pistas, las palabras y frases en
                                                                                 el cuadro.
                          I hate reading!
                                                         No, I
                         I rather work with                                    Actividad 7                       T
                          numbers than                  don’t like
                            books.                     it, do you?
                                      Well,                                    • Reproduzca la pista y
                                    what is your                                                                rack 23
                                     favorite    I love literature,       Sequence of enunciation. Topic. Types of sentences  pregunte a los alumnos
                                     subject?
                        KARLA               because I love to                    de qué se trata, si los
                                            read about exciting   ANA
                                              adventures.                        interlocutores son hombres o
                      Yes,                              It is                    mujeres, cuántos años tienen
                     I like it.   Do you like         a hard subject
                    Math is really   math, Ana?      for me. I’m bad at          y cómo pudieron inferir
                   fun. Why don't                    math but you are            esa información.
                    you like it?                       very good.
                                                                               • Pídales que dramaticen
                                                                                 el diálogo y deles algo
                                                                                 de tiempo para poner en
                                                         Studentʼs Book  /  Practice 7  111
                                                                                 orden la secuencia de la
                                                                                 conversación.
          • Después de que los alumnos hayan dramatizado el diálogo, permítales escuchar la pista una vez más y
           verifique sus respuestas.


























                                                                                   Teacher’s Book  /  Practice 7  115
   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119   120