Page 115 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 115
Actividad 6
Continue Activity 6 below
• Recuérdeles a los alumnos
You are Thank que primero lean el diálogo
very nice Very well you Hello Your Goodbye
neighbor y luego que escriban
sus respuestas.
Mrs. Sanchez: Hello?
Vicente: Good evening, Mrs. Sanchez. This is Vicente, . • Pídale a dos estudiantes
your neighbor
Mrs. Sanchez: Oh, , dear! How are you doing? que realicen el diálogo y
hello
Vicente: I am . Would like to have dinner with me?
very well
Mrs. Sanchez: Oh, that would be wonderful. verifique si el resto de la
Vicente: Where would you like to go? clase está de acuerdo con su
Mrs. Sanchez: I love the pizzeria across the street.
Vicente: That sounds good to me. I will see you there at 8:00 pm. interpretación.
You are very nice
Mrs. Sanchez: , Vicente. for calling me. .
Goodbye
Thank you
• Pregunte a los alumnos por
qué la Sra. Sánchez dice que
Vicente es muy amable,
• Compare the dialogue between Mrs. Sanchez and Vicente and the one
y si es común que un joven
between him and Monica.
• Discuss which phrases changed.
invite a su vecino más
7. Listen to Track 23 and follow the instructions. session 3 viejo a comer.
• Role-play the dialogue you just listened to. TRACK 23 • Repase las diferencias entre
• Decide who is going to be each character. ambos diálogos y use, como
• Use the scrambled sentences below as a guide and determine the
sequence of the conversation. pistas, las palabras y frases en
el cuadro.
I hate reading!
No, I
I rather work with Actividad 7 T
numbers than don’t like
books. it, do you?
Well, • Reproduzca la pista y
what is your rack 23
favorite I love literature, Sequence of enunciation. Topic. Types of sentences pregunte a los alumnos
subject?
KARLA because I love to de qué se trata, si los
read about exciting ANA
adventures. interlocutores son hombres o
Yes, It is mujeres, cuántos años tienen
I like it. Do you like a hard subject
Math is really math, Ana? for me. I’m bad at y cómo pudieron inferir
fun. Why don't math but you are esa información.
you like it? very good.
• Pídales que dramaticen
el diálogo y deles algo
de tiempo para poner en
Studentʼs Book / Practice 7 111
orden la secuencia de la
conversación.
• Después de que los alumnos hayan dramatizado el diálogo, permítales escuchar la pista una vez más y
verifique sus respuestas.
Teacher’s Book / Practice 7 115