Page 144 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 144
Actividad 25
• Motive a los estudiantes 25. Reread the points of view and take a stand. Some members of your team
might be in favor, and some against. That is good, so you will be able to have
a tomar una postura an enriching discussion.
dentro de la discusión. 26. Divide your team in two: those against and those in favor.
¿Están de acuerdo con los • Once you have taken a stand, think about how to support your points of view and
comportamientos retratados convince the interlocutors.
• Consider looking for clues in the comic strip and reflecting on the implications
o no? the situations, and attitudes have.
• Recuérdeles que consideren • Look at the example below.
los puntos de vista en el
cuadro, ya que los usarán
In favor
durante la discusión. » People are allowed to do whatever they want in their free time. isolate (v.):
aislarse
• Modele la actividad si es » The Internet is part of our lives; we can’t do much to prohibit it. self-centered
(adj.):
egocéntrica
necesario y proporcione » They should take advantage of the fact that there is free WiFi in the to bear: (v.):
soportar
left out(adj.):
restaurant. In Mexico, not every food establishment has free WiFi.
algunos ejemplos. » There are so many stimuli in the city that when we’re in public excluido
encourage: (v.):
fomentar
we always isolate ourselves. Nobody speaks to strangers in a
Actividad 26 » We always pay attention to what we are interested in: our
restaurant. They didn’ t do it before smartphones, either.
• Dígales a los estudiantes always been self-centered.
thoughts, a newspaper, or our cellphones. We have
que dividan a cada equipo » As more and more of our world
takes place online, the idea of
dependiendo de la postura de being disconnected becomes harder
cada miembro. Las personas Common-sense opinions. Examples. Points of view to bear. Everything is happening on
social media, we don’ t want to be
en favor deben trabajar juntas, left out.
y las personas que estén en » The promise of constant connectivity
encourages more people to go to
contra harán lo mismo. Se food establishments with free WiFi.
volverán a unir más tarde.
• Aliente a los estudiantes a Being Through ◗ Show interest in other peoples and cultures.
enriquecer sus puntos de Language
vista con algunos ejemplos,
datos o evidencias. 27. Engage in a discussion with your original team.
• Repase el ejemplo con ellos y session 8 • Use the points of view you wrote in Activity 25 and support them
with the reasons you provided in Activity 26.
pregunte qué se agregó.
• Identify any common-sense opinions that might arise and question them.
rack 37 Actividad 27 140 Studentʼs Book / Practice 8 Continue this activity on the next page
T • Dígales a los estudiantes que
vuelvan a formar sus equipos
originales para practicar la discusión.
• Reproduzca la pista para modelar la actividad y céntrese en opiniones con sentido común.
• Pregúnteles por qué los interlocutores en la pista creen que no vale la pena discutir acerca
del comportamiento.
• Deles un par de ejemplos y obtengan una descripción del sentido común y cómo responder a este tipo
de intervenciones.
• Anímelos a pensar sobre otras formas de responder y a verificar las opciones en su libro.
• Pídales que presenten los puntos de vista en favor y en contra, y que los apoyen con la evidencias que
hayan encontrado en la actividad anterior
144 Teacher’s Book / Practice 8