Page 144 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 144

Actividad 25

          • Motive a los estudiantes               25. Reread the points of view and take a stand. Some members of your team
                                                     might be in favor, and some against. That is good, so you will be able to have
           a tomar una postura                       an enriching discussion.
           dentro de la discusión.                 26. Divide your team in two: those against and those in favor.
           ¿Están de acuerdo con los                 •  Once you have taken a stand, think about how to support your points of view and
           comportamientos retratados                  convince the interlocutors.
                                                     •  Consider looking for clues in the comic strip and reflecting on the implications
           o no?                                       the situations, and attitudes have.
          • Recuérdeles que consideren               •  Look at the example below.
           los puntos de vista en el
           cuadro, ya que los usarán
                                                                         In favor
           durante la discusión.                   »  People are allowed to do whatever they want in their free time.  isolate (v.):
                                                                                             aislarse
          • Modele la actividad si es              »  The Internet is part of our lives; we can’t do much to prohibit it.  self-centered
                                                                                             (adj.):
                                                                                             egocéntrica
           necesario y proporcione                 »    They should take advantage of the fact that there is free WiFi in the   to bear: (v.):
                                                                                             soportar
                                                                                             left out(adj.):
                                                     restaurant. In Mexico, not every food establishment has free WiFi.
           algunos ejemplos.                       »    There are so many stimuli in the city that when we’re in public   excluido
                                                                                             encourage: (v.):
                                                                                             fomentar
                                                    we always isolate ourselves. Nobody speaks to strangers in a
          Actividad 26                             »    We always pay attention to what we are interested in: our
                                                    restaurant. They didn’ t do it before smartphones, either.
          • Dígales a los estudiantes               always been self-centered.
                                                    thoughts, a newspaper, or our cellphones. We have
           que dividan a cada equipo              »    As more and more of our world
                                                    takes place online, the idea of
           dependiendo de la postura de             being disconnected becomes harder
           cada miembro. Las personas       Common-sense opinions. Examples. Points of view  to bear. Everything is happening on
                                                    social media, we don’ t want to be
           en favor deben trabajar juntas,          left out.
           y las personas que estén en            »    The promise of constant connectivity
                                                   encourages more people to go to
           contra harán lo mismo. Se               food establishments with free WiFi.
           volverán a unir más tarde.
          • Aliente a los estudiantes a           Being Through     ◗ Show interest in other peoples and cultures.
           enriquecer sus puntos de                Language
           vista con algunos ejemplos,
           datos o evidencias.                     27. Engage in a discussion with your original team.
          • Repase el ejemplo con ellos y    session 8   •  Use the points of view you wrote in Activity 25 and support them
                                                       with the reasons you provided in Activity 26.
           pregunte qué se agregó.
                                                     •  Identify any common-sense opinions that might arise and question them.
      rack 37  Actividad 27                 140  Studentʼs Book  /  Practice 8        Continue this activity on the next page
       T  • Dígales a los estudiantes que
           vuelvan a formar sus equipos
           originales para practicar la discusión.
          • Reproduzca la pista para modelar la actividad y céntrese en opiniones con sentido común.
          • Pregúnteles por qué los interlocutores en la pista creen que no vale la pena discutir acerca
           del comportamiento.
          • Deles un par de ejemplos y obtengan una descripción del sentido común y cómo responder a este tipo
           de intervenciones.
          • Anímelos a pensar sobre otras formas de responder y a verificar las opciones en su libro.
          • Pídales que presenten los puntos de vista en favor y en contra, y que los apoyen con la evidencias que
           hayan encontrado en la actividad anterior

















      144     Teacher’s Book  /  Practice 8
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149