Page 141 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 141

18. Complete the following list with the situations portrayed in the panels. Look
                   at the example.                                             Actividad 18
                   at the example.
                                       Situations                              • Aliente a los alumnos
                a) There are snake charmers                                      a analizar cada panel
                b)   There are lots of poor and happy people.                    y a describir los
                c)   There are old buses that pollute the air.
                d)   There are families who travel on motorcycles.               comportamientos descritos
                e)   There are women who do yoga.                                en la historieta.
                f)   There is nobody who speaks English.
                g)   There are lazy men and harworking women.                  • Dígales que hagan una lista
                h)   There are women who wear lots of accessories and makeup.    y discutan si han escuchado
                i)    There are teenagers who are always  on their cellphones.
                j)    There are cows that wear beautiful attires.                sobre estos comportamientos.
                                                                               • Revise a cada equipo y
                 19. Compare the list of situations you wrote in the previous activity    verifique sus listas.
                   with another team.                            TRACK 34
                                                                               • Pídales que expliquen
                   •  If you disagree with something, go back to the comic, check the panel   session 5
                     and exchange your points of view. Look at the example.  He   algunas de sus respuestas.
                                                             is doing it
                The panel                                  on the street and   Actividad 19
                shows a man                                begging for money,
                charming a                                  while using a real   • Dígales a los estudiantes que
                  snake.                                       cobra.            trabajen con otra pareja y que

                                                            Yes, but    Situations  comparen sus listas.         T
                 Yes, just like in                          maybe he
                  the movies!                              treats it well.     • Reproduzca la pista para
                                                                                 que los alumnos tengan un      rack 34
                                                                                 ejemplo de cómo discutir sus
                 20. Exchange points of view regarding the situations you described.
                   Listen to the example on the track.         TRACK 35          listas con los demás.
                                                                               • Anímelos a escuchar a cada
                 Voice 1: I don’t believe charming snakes on the   Voice 1:That’s my point exactly! It is exotic;
                  street is OK.               it doesn’t belong in the city.     pareja de estudiantes y a
                 Voice 2: What about at the circus?!  Voice 2: But the snake is already tamed. It   proporcionar evidencia
                 Voice 1: Well, I still do not agree because we are   behaves like a friendly pet.  de cada uno de los
                  talking about wild animals. They should live in   Voice 1: It doesn’t matter. It is still
                  their natural habitat, not in someone’s house.  dangerous because we are talking about   comportamientos que
                 Voice 2: Well, I think that as long as you treat it   real cobras!  identificaron en la historieta.
                  well, there is no problem in doing the show. A
                  cobra can be an exotic pet.                                  • Pídales que apoyen sus
                                                                                 argumentos haciendo
                                                       Studentʼs Book  /  Practice 8  137  referencia a la historieta.
          • Recuérdeles que vuelvan a la historieta y analicen el texto y las ilustraciones para llegar a un acuerdo.
          • Recuérdeles que sean respetuosos y que presten atención a la intervención de todos.

          Actividad 20
          • Una vez que se pongan de acuerdo sobre los comportamientos descritos en la historieta, pídales a los
           alumnos que expresen si están de acuerdo con ellos, como el autor de “Mi Viaje a la India”, o no están de    T
           acuerdo y encuentran estas actitudes extrañas.
          • Reproduzca la pista para modelar la actividad.                                                      rack 35
          • Ayude a los estudiantes a identificar los puntos de vista expresados en el diálogo y a encontrar pistas
           sobre lo que dicen los interlocutores en la historieta.
          • Pregunte a los estudiantes si están de acuerdo con la conversación en el audio y por qué creen eso.
          • Dígales que continúen la discusión en parejas.
          • Acérquese a los diferentes equipos y escuche sus comentarios.
          • Haga preguntas de seguimiento y anímelos a hablar.
          • No los interrumpa para corregir la pronunciación o la gramática. Esta actividad consiste en pensar, apoyar
           y expresar sus ideas.







                                                                                   Teacher’s Book  /  Practice 8  141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146