Page 141 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 141
18. Complete the following list with the situations portrayed in the panels. Look
at the example. Actividad 18
at the example.
Situations • Aliente a los alumnos
a) There are snake charmers a analizar cada panel
b) There are lots of poor and happy people. y a describir los
c) There are old buses that pollute the air.
d) There are families who travel on motorcycles. comportamientos descritos
e) There are women who do yoga. en la historieta.
f) There is nobody who speaks English.
g) There are lazy men and harworking women. • Dígales que hagan una lista
h) There are women who wear lots of accessories and makeup. y discutan si han escuchado
i) There are teenagers who are always on their cellphones.
j) There are cows that wear beautiful attires. sobre estos comportamientos.
• Revise a cada equipo y
19. Compare the list of situations you wrote in the previous activity verifique sus listas.
with another team. TRACK 34
• Pídales que expliquen
• If you disagree with something, go back to the comic, check the panel session 5
and exchange your points of view. Look at the example. He algunas de sus respuestas.
is doing it
The panel on the street and Actividad 19
shows a man begging for money,
charming a while using a real • Dígales a los estudiantes que
snake. cobra. trabajen con otra pareja y que
Yes, but Situations comparen sus listas. T
Yes, just like in maybe he
the movies! treats it well. • Reproduzca la pista para
que los alumnos tengan un rack 34
ejemplo de cómo discutir sus
20. Exchange points of view regarding the situations you described.
Listen to the example on the track. TRACK 35 listas con los demás.
• Anímelos a escuchar a cada
Voice 1: I don’t believe charming snakes on the Voice 1:That’s my point exactly! It is exotic;
street is OK. it doesn’t belong in the city. pareja de estudiantes y a
Voice 2: What about at the circus?! Voice 2: But the snake is already tamed. It proporcionar evidencia
Voice 1: Well, I still do not agree because we are behaves like a friendly pet. de cada uno de los
talking about wild animals. They should live in Voice 1: It doesn’t matter. It is still
their natural habitat, not in someone’s house. dangerous because we are talking about comportamientos que
Voice 2: Well, I think that as long as you treat it real cobras! identificaron en la historieta.
well, there is no problem in doing the show. A
cobra can be an exotic pet. • Pídales que apoyen sus
argumentos haciendo
Studentʼs Book / Practice 8 137 referencia a la historieta.
• Recuérdeles que vuelvan a la historieta y analicen el texto y las ilustraciones para llegar a un acuerdo.
• Recuérdeles que sean respetuosos y que presten atención a la intervención de todos.
Actividad 20
• Una vez que se pongan de acuerdo sobre los comportamientos descritos en la historieta, pídales a los
alumnos que expresen si están de acuerdo con ellos, como el autor de “Mi Viaje a la India”, o no están de T
acuerdo y encuentran estas actitudes extrañas.
• Reproduzca la pista para modelar la actividad. rack 35
• Ayude a los estudiantes a identificar los puntos de vista expresados en el diálogo y a encontrar pistas
sobre lo que dicen los interlocutores en la historieta.
• Pregunte a los estudiantes si están de acuerdo con la conversación en el audio y por qué creen eso.
• Dígales que continúen la discusión en parejas.
• Acérquese a los diferentes equipos y escuche sus comentarios.
• Haga preguntas de seguimiento y anímelos a hablar.
• No los interrumpa para corregir la pronunciación o la gramática. Esta actividad consiste en pensar, apoyar
y expresar sus ideas.
Teacher’s Book / Practice 8 141