Page 138 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 138

Actividad 12

          • Dígales a los alumnos que            12. Discuss what you liked and disliked in the panels you explored.   TRACK 32
      rack 32  • Anímelos a que se hagan           •  Listen to the example on the track and read the transcript below.
                                                   •  Formulate questions about them.
           continúen la discusión
           en parejas.

                                                                                    Yes, I
                                                            I like the illustrations
                                                                                 like the illustrations,
       T   preguntas sobre la historieta                 because they are very simple.   too. I also like the fact that
           y a que las respondan.                      fact that everybody wants to wear   the character discusses real stuff.
                                                       But I don’t like that it highlights the
          • Reproduzca la pista para que                jeans. The same thing happens in   New Delhi is in India, but I don’t
                                                                                know where exactly.
           sepan cómo continuar con                    Mexico! By the way, do you know
                                                           where New Delhi is?
           la conversación.
          • Pídales que escriban las
           preguntas que no pudieron               •  Exchange your questions with another pair of students and try to respond
                                                     to theirs.
           responder y que se reúnan             13. Go back to the comic My Trip to India and determine implicit information.
           con otro par de estudiantes             Look at the example.
                                                                                        Because
           para analizarlas.                       Karla                               here it says
                                                doesn’t appear in                     that Luis will be
          Actividad 13                         the comic and there is                  home for their
                                              no mention of her as Luis’s               anniversary.
          • Aliente a los alumnos a seguir       wife but I believe
           interpretando la historieta y a          she is.                                Right, if she

           leer entre líneas.                          And why do                         weren’t his wife,
                                                                                          he wouldn’t talk
          • Modele la actividad haciendo              you think she is                      about it.
                                                        his wife?
           más preguntas, como quién
           es Karla.
          • Reproduzca la pista                  14. Describe how you read the comic strip with a graphic scheme. Which panel
                                                   did you read first? Which was second? Which was last? Look at the example.
           nuevamente y pídales
           a los alumnos que sigan               We read the comic from left   Panel 1     Panel 2
           la transcripción.                     to right, and top to bottom.              Panel 4
                                                 We do the same thing when
          • Pídales que trabajen en                reading a short story.  Panel 3
           equipos y continúen con                                   Panel 5               Panel 6
           la conversación.
          • Verifique el trabajo de los                                         Panel 7
           equipos y proporcione ayuda     134  Student´s Book  /  Practice 8
           cuando sea necesario, dando
           a los estudiantes algunas pistas sobre cómo interpretar lo que está sucediendo en la historieta.
          Actividad 14
          • Antes de esta actividad, recorte unas cuantas tiras cómicas cortas en paneles individuales y entregue una
           a cada equipo, como si se tratara de un rompecabezas.
          • Los estudiantes deben poner la historieta en el orden correcto y decidir la mejor manera de presentarlo
           para que otros lo lean. Los diseños pueden variar, pero todos deben comenzar de arriba a abajo y de
           izquierda a derecha.
          • Dígales a los estudiantes que completen la actividad en el libro y otórgueles tiempo para que lo hagan.
          • Comience una conversación con toda la clase para decidir por qué éste es el mejor diseño y qué tiene en
           común con otros textos.
          • Guíe la discusión para que los estudiantes puedan concluir que en inglés leemos de izquierda a derecha
           y de arriba a abajo, sin importar el texto. Pregúnteles si han oído hablar de otros idiomas que usan un
           diseño diferente. Por ejemplo, el árabe se escribe de derecha a izquierda, y el chino generalmente se
           escribe verticalmente, en lugar de horizontalmente.








      138     Teacher’s Book  /  Practice 8
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143