Page 137 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 137
Actividad 11
Continue Activity 11 below
My Trip to India I didn’t have much money but, • Deles suficiente tiempo a
instead of having three meals a sus alumnos para que lean la
day, I have had two and snacked
on nuts and peanuts. They sell primera mitad de la historieta
them everywhere!
“Mi Viaje a la India”,
• Después de lo que hayan
leído individualmente,
hágales algunas preguntas
Karla must be anxious to hear about my sobre el significado general
adventures in New Delhi. I’ll be home just
in time for our anniversary. y las ideas principales de
The trip has been wonderful and I don’t
feel as different as I thought I would. I la historieta. Recuérdeles
hope to see her soon.
que las ilustraciones juegan
un papel muy importante
en las historietas. Por ende,
hay mucho que interpretar
a partir de ellas. Algunas
preguntas que les puede
hacer son las siguientes:
Nuts remind me of when I
In India, I found small
was little. We used to eat What is the name of the main
businesses that sell cheap
them on walks and daytrips.
beverages and sandwiches, character? Where is he from?
just like in Mexico.
Does he live in a city or the
countryside? How can they
tell? What does Luis do for
a living? Is Luis happy in
India? Does he like Indian
culture? What are some of
its cultures elements?
• Recuérdeles que regresen a
I loved trying new spicy I didn’t like the fact that young people la historieta tanto como sea
flavors. I knew I would were eager to wear jeans instead of
find lots of spices. the beautiful Indian fabrics. posible, ya que las respuestas
Now I will tell you about some stereotypes people have regarding India. a las preguntas están en el
texto. Deberían de buscar
Studentʼs Book / Practice 8 133
pistas y palabras clave para
responderlas.
• Pida a sus alumnos que predigan qué pasará en la segunda parte de la historieta. Pídales que escriban
sus predicciones en su libreta para que puedan revisarla después de leer la segunda mitad.
Teacher’s Book / Practice 8 137