Page 134 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 134
Actividad 5
• Revise la sección 5. Check the following sound effects and discuss which
Remember con los alumnos one(s) you could add to the comic Desperate Repetition.
y pregúnteles si falta algo de
información en los globos Remember
de diálogo. Sound effects or
• Deles algo de tiempo para onomatopoeia are
words that mimic
sounds. They are
que escaneen las opciones y non-vocal sound
decidan cuál es la que mejor from subtle to
images that go
strong.
se adapta a la tira cómica en
la Actividad 1.
• Pregunte qué historietas
podrían usar el resto de los
efectos de sonido. Aliéntelos Remember
a explicar las diferentes 6. Read the following dialogues that are part of a comic strip . a speech indicator,
A speech bubble is
situaciones y, si no se sienten characters'
containing the
suficientemente cómodos » It’s certainly harder » Is having already indicator from the
dialogue. The
written a book
than having already
para hablar, motívelos a que written a book. awesome? to the speaker is
balloon that points
las dramaticen. called a pointer
» I’ll let you know » Is writing a or tail. A thought
balloon contains
Actividad 6 as soon as I book hard? copy expressing
write one. a character's
thoughts, usually
• Pídales a los estudiantes que shaped like
a cloud, with
escaneen la actividad y que bubbles as a
• Write the dialogue in the speech bubbles in the correct order. pointer.
le digan lo que deben hacer.
• Lea la sección Remember
con ellos y ayúdelos a Is writing a Is having I’ll let you know
as soon as I
book hard?
already
determinar las diferencias It’s certainly harder written a book write one.
than having already awesome?
entre los globos de diálogo y written a book.
los globos de pensamiento.
• Déles tiempo para que llenen
los globos con los diálogos • Share your answers to the previous activities with the rest of the class.
codificados.
• Verifique sus respuestas y 130 Studentʼs Book / Practice 8
anime a un par de estudiantes a realizar el diálogo frente a la clase.
134 Teacher’s Book / Practice 8