Page 37 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 37
17. Complete the following questions about the fragment. Actividad 17
• Use the colored sentences as a guide and look at the examples.
• Aliente a los estudiantes a
(1) the cat along with the King’s coach or completar las preguntas
run
did he run
Did
ahead? mediante el análisis de las
session 5
(2) Why was the cat overjoyed?
(3) the cat to the countrymen? oraciones de colores. El
(4) when the King asked them about the lands? vocabulario y los tiempos
(5) verbales apropiados
(6) when he encountered the reapers? Questions están ahí.
(7) Was pleased with lands? • Explique cómo formar una
(8) the cat there?
pregunta, cómo usar el verbo
(9)
auxiliar, en qué tiempo,
dónde deben colocar el
verbo principal y en
18. Think of some questions about the tale you selected and write them in
the space below. qué tiempo.
• Monitoree a los estudiantes y
proporcione ayuda si
es necesario.
Actividad 18
• Haga que los estudiantes
CHECKPOINT usen la Actividad 17 como
ejemplo de cómo escribir
19. Read each line carefully. Tick what best describes your work up to this point. preguntas para la historia
que seleccionaron.
• I can determine who the tales are addressed to.
• Use preguntas guía (¿quién
• I can identify the general meaning of a tale. es el protagonista ?, ¿qué le
• I can pronounce letter groups which are non-frequent pasó a él / ella?).
or absent in my mother tongue.
• I can formulate questions about the story. Actividad 19
• Motive a los estudiantes
a reflexionar sobre
Studentʼs Book / Practice 2 33
su desempeño.
• Dígales que se centren en sus fortalezas y los aspectos que pueden mejorar.
• Reflexione sobre si necesita realizar algún cambio o reforzar algún contenido de esta unidad.
Teacher´s Book / Practice 2 37