Page 37 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 37

17. Complete the following questions about the fragment.    Actividad 17
                     •  Use the colored sentences as a guide and look at the examples.
                                                                               • Aliente a los estudiantes a
                        (1)          the cat       along with the King’s coach or             completar las preguntas
                                     run
                                                             did he run
                         Did
                        ahead?                                                   mediante el análisis de las
                                                                         session 5
                        (2)  Why was the cat overjoyed?
                        (3)          the cat       to the countrymen?            oraciones de colores. El
                        (4)                    when the King asked them about the lands?  vocabulario y los tiempos
                        (5)                                                      verbales apropiados
                        (6)                           when he encountered the reapers?  Questions  están ahí.
                        (7)  Was         pleased with         lands?           • Explique cómo formar una
                        (8)        the cat       there?
                                                                                 pregunta, cómo usar el verbo
                        (9)
                                                                                 auxiliar, en qué tiempo,
                                                                                 dónde deben colocar el
                                                                                 verbo principal y en
                    18. Think of some questions about the tale you selected and write them in
                       the space below.                                          qué tiempo.
                                                                               • Monitoree a los estudiantes y
                                                                                 proporcione ayuda si
                                                                                 es necesario.
                                                                               Actividad 18

                                                                               • Haga que los estudiantes
                 CHECKPOINT                                                      usen la Actividad 17 como
                                                                                 ejemplo de cómo escribir
                   19. Read each line carefully. Tick what best describes your work up to this point.  preguntas para la historia
                                                                                 que seleccionaron.
                     •  I can determine who the tales are addressed to.
                                                                               • Use preguntas guía (¿quién
                     •  I can identify the general meaning of a tale.            es el protagonista ?, ¿qué le
                     •  I can pronounce letter groups which are non-frequent     pasó a él / ella?).
                       or absent in my mother tongue.
                     •  I can formulate questions about the story.             Actividad 19
                                                                               • Motive a los estudiantes
                                                                                 a reflexionar sobre
                                                         Studentʼs Book  /  Practice 2  33
                                                                                 su desempeño.
         • Dígales que se centren en sus fortalezas y los aspectos que pueden mejorar.
         • Reflexione sobre si necesita realizar algún cambio o reforzar algún contenido de esta unidad.





























                                                                                   Teacher´s Book  /  Practice 2  37
   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42