Page 34 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 34
Actividad 7
• Mientras leen las historias, 7. Listen to Tracks 6 and 7 and follow the tales in your
Reader´s Book pages 9 to 17.
escuche atentamente para 8. Read a brief biography of the authors of the tales in this READER'S BOOK TRACKS
6 and 7
rack 6, 7 • Pregunte a los alumnos cual Author Legendary figure Aesop is presumed to have Title of the story
que los alumnos hagan
lesson. Write who wrote each story.
lesson. Write who wrote each story.
lo mismo.
Title of the story
Biography
Author
Legendary figure Aesop is presumed to have
been born around 600 B.C. and is the supposed
author of a collection of Greek fables. Various
T creen que es el significado been born around 600 B.C. and is the supposed
author of a collection of
general de las historias y
attempts were made in ancient times to
parafrasee para clarificar el establish him as an actual celebrity. He was most fables
likely invented to provide an author for fables
Glossary on
significado si es necesario. centering on animals, so that a story of Aesop lawyer
page 182
became synonymous with ‘fable’.
• El ícono de CD aparecerá French poet and writer Charles Perrault was born
a lo largo de la unidad para in 1628, in Paris. Though he began his career as
a lawyer, Perrault earned a positive reputation
indicar la actividad a la for his poetry. He is perhaps best known for his
Mother Goose fairy tales, including Little Red
que la pista está vinculada. Riding Hood and Cinderella, which he wrote for
his children.
Sin embargo, recuerde
que la forma en la que
ordenamos las actividades 9. Complete the chart below. Read the moral of the tales in READER'S BOOK
your Reader's Book pages 9 and 18. Identify the purpose.
Remember
son sugerencias y usted • Think about whom it is for and what they can learn from it. The author of a
puede cambiarlas para que Title Purpose story writes it for
somebody to read,
se ajusten a los a los objetivos The Milkmaid an addressee. The
addressee can be
que haya establecido con and Her Pail determined by the
sus alumnos. subject matter and
the language used
Puss in Boots in the story.
Actividad 8
• Discuta con sus alumnos
sobre lo que son las fábulas, moral (n.):
mencione algunos ejemplos y For our big book moraleja
pídales que nombren otros. 10. Write the purpose of the classic tale you selected.
• Pregúnteles si habían
escuchado de las historias de
Esopo y Perrault, y cuándo las
escucharon por primera vez. 30 Studentʼs Book / Practice 2
Actividad 9
• Guíe la discusión para hablar sobre la moraleja de cada fábula, cuál es su propósito, a quién van dirigidas,
por qué la mayoría de los personajes son animales, etcétera.
• Ayude a los alumnos a encontrar la moraleja de cada historia y a interpretarla para determinar su
propósito en la historia.
Actividad 10
• Guíe a los estudiantes para que puedan determinar el propósito del cuento que hayan seleccionado para
su libro grande.
• Impúlselos a reflexionar sobre a quién van dirigidos los cuentos y a ajustar el propósito de acuerdo con
sus edades e intereses
• Hágales preguntas tales como: ¿Que quieren expresar con el cuento? ¿Qué actitudes quieren provocar en
los lectores? ¿Hay algo que quieran demostrar con su cuento?
34 Teacher´s Book / Practice 2