Page 33 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 33
Actividad 5
• Pregunte a sus alumnos qué
Building stage 2 información pueden obtener
al observar la ilustración,
5. Look at the following ej. si todos los personajes
images. Can you guess
what the story is about? session 2 están en él, si aparece al
• Decide which title 1 principio, en el medio o al
corresponds to which final de la historia, si sirve
session 2
image and write the como decoración o dice
correct numbers in the
boxes below. información nueva que podría
Remember
no estar en el texto.
The title of a story
is the name that
Actividad 6
distinguishes one
story from another.
Characters of a
• Explore otros cuentos
story are people,
The Milkmaid and Her Pail animated objects, clásicos para analizar sus
or animals who
experience a series
Puss in Boots of events. The Graphic and textual components. Purpose. Interlocutors. Setting componentes gráficos
series of events
y textuales.
defines what the
story is about, its
subject matter. • Observe las fuentes e
For our big book ilustraciones en el Libro de
6. Identify the different components of a tale. Lecturas, hable sobre los
• Read the chart below. diferentes estilos y discuta si
• Go to your Readerʼs Book page 10. Circle the name of each graphic and son fáciles de leer, si agregan
textual component in Puss in Boots.
• Complete the following chart with the information from the tale you are nueva información al texto o si
going to use. Look at the example. sirven para fines decorativos.
• Pregunte a los alumnos
Title: Puss in Boots Title: si comparten los mismos
Author: Charles Perrault Author: aspectos y por qué.
Number of pages: 8 pages Number of pages: • El recuadro RB puede ampliar
Number of illustrations: 5 Number of illustrations:
Reader's la práctica actual o
Book page 10
proporcionar materiales para
desarrollar la práctica. Si
tiene suficientes materiales,
Studentʼs Book / Practice 2 29
tómese su tiempo a lo largo
de la unidad para leer el Libro de Lecturas para fomentar la curiosidad y mejorar las habilidades de
lectura en sus alumnos.
Teacher´s Book / Practice 2 33

