Page 30 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 30
Practice 2 storIes To TEll
Ludic and literary environment
HISTORIAS QUE Practice 2 Social language practice: Read classic tales.
CONTAR In this practice, you will make a big book to share.
Warm-up stage
Actividad 1 1. Read the following list of short stories and mark the ones that can be
.
✘ ✘
classified as classic tales with an
• Pregunte a sus alumnos
lo que entienden por a) Loch Ness Monster f) Voices in the Park
cuento clásico. b) Hansel and Gretel g) The Lost Thing
• Traiga estos cuentos a clase. Things I know. Planning our product c) King Arthur and the Knights h) Cinderella
Si tiene otros a la mano, of the Round Table i) The Frog King
tráigalos también. d) Little Red Riding Hood
Actividad 2 e) Robin Hood
• Aliente a los estudiantes 2. Think about some classic tales you would like to read.
• Decide where you can find them.
a pensar sobre posibles IT
destinatarios y descubrir por Visit the following links to read some classic tales.
qué podrían ser elegibles session 1 Little Red Riding Hood: http://goo.gl/8d9pP6
Hansel and Gretel: http://goo.gl/1126RV
para tener un libro grande. Cinderella: http://goo.gl/YRdYS4
The Frog King: http://goo.gl/zeMdvj
• El cuadro de IT aparece
• Read the following chart about the possible addresses for the
frecuentemente a lo largo big book you're going to make and add another one. nearby
Glossary on
page 182
de las unidades con los • Select one for your big book and write it down in the space below.
sitios web sugeridos. Possible addressees Characteristics
Recomendamos que visite • They do not have enough books.
los sitios web con Children in an orphanage • They enjoy stories.
• They want to learn English.
anticipación para verificar si Children from a school nearby • They have some books, but not in English.
los contenidos propuestos • They need them to learn English.
son útiles para la planificación
de su clase y para anticipar
26 Studentʼs Book / Practice 2
las dudas de sus alumnos.
También puede permitirles
explorar los sitios web libremente. Estas sugerencias no son obligatorias para
desarrollar la práctica social del lenguaje, ya que sabemos que la conexión a Internet
puede no estar disponible en todo lugar.
30 Teacher´s Book / Practice 2