Page 30 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 30

Practice 2                           storIes To TEll



                                                                   Ludic and literary environment
          HISTORIAS QUE                      Practice 2  Social language practice: Read classic tales.
          CONTAR                                                         In this practice, you will make a big book to share.
                                                   Warm-up stage

          Actividad 1                              1.  Read the following list of short stories and mark the ones that can be
                                                                           .
                                                                         ✘ ✘
                                                     classified as classic tales with an
          • Pregunte a sus alumnos
           lo que entienden por                      a)  Loch Ness Monster       f)  Voices in the Park
           cuento clásico.                           b) Hansel and Gretel        g) The Lost Thing
          • Traiga estos cuentos a clase.   Things I know. Planning our product  c)  King Arthur and the Knights    h)  Cinderella
           Si tiene otros a la mano,                  of the Round Table         i)  The Frog King
           tráigalos también.                        d) Little Red Riding Hood
          Actividad 2                                e)  Robin Hood

          • Aliente a los estudiantes            2.  Think about some classic tales you would like to read.
                                                    •  Decide where you can find them.
           a pensar sobre posibles              IT
           destinatarios y descubrir por         Visit the following links to read some classic tales.
           qué podrían ser elegibles         session 1  Little Red Riding Hood: http://goo.gl/8d9pP6
                                                 Hansel and Gretel: http://goo.gl/1126RV
           para tener un libro grande.           Cinderella: http://goo.gl/YRdYS4
                                                 The Frog King: http://goo.gl/zeMdvj
          • El cuadro de IT aparece
                                                    •  Read the following chart about the possible addresses for the
           frecuentemente a lo largo                 big book you're going to make and add another one.  nearby
                                                                                                  Glossary on
                                                                                                  page 182
           de las unidades con los                  •  Select one for your big book and write it down in the space below.
           sitios web sugeridos.                          Possible addressees       Characteristics
           Recomendamos que visite                                             • They do not have enough books.
           los sitios web con                       Children in an orphanage    • They enjoy stories.
                                                                               • They want to learn English.
           anticipación para verificar si           Children from a school nearby    • They have some books, but not in English.
           los contenidos propuestos                                           • They need them to learn English.
           son útiles para la planificación
           de su clase y para anticipar
                                             26  Studentʼs Book  /  Practice 2
           las dudas de sus alumnos.
           También puede permitirles
           explorar los sitios web libremente. Estas sugerencias no son obligatorias para
           desarrollar la práctica social del lenguaje, ya que sabemos que la conexión a Internet
           puede no estar disponible en todo lugar.



























      30      Teacher´s Book  /  Practice 2
   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34   35