Page 25 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 25
Actividad 28
• Oralmente dé diferentes
28. Listen to the dialogues and match the columns below. ejemplos de cómo usar los T
You don’t have to use all the answers. verbos modales.
TRACKS
a library card, please? 3 and 5 • Aproveche los diálogos en rack 3 - 5
b
a) How can I help you? esta práctica para aprender
patrones culturales usados
d
b) May I your full name and current address?
en las culturas mexicanas
c
c) I would like to know how to get a birth certificate.
(maya, náhuatl, etcétera) y
d) Could you please tell me where do you live? extranjeras, tales como: el
uso del silencio, el lenguaje
a
get one? session 8
corporal, el tono, el volumen
y la velocidad del habla.
Remember
Tenga en mente que uno de
los propósitos esenciales de
Words written in bold in the
activity are called modals. In
este tema es aprender cómo
dialogues about public services,
they are often used to ask for or
interactuar con las diferentes
give information politely.
for our Dialogue Modals culturas del mundo mientras
se usa el idioma inglés.
29. Practice your dialogue with a classmate. in
Modals
• With your teacher´s help, use the expressions you developed in Actividad 29
Activity 27 and add modal verbs.
• Promueva la retroalimentación
entre alumnos y muéstreles
How cómo construir opiniones y
can
I help you? I like to comentarios positivos.
would
know how to get a
birth certificate. Remember • Pida a los alumnos expresar
Take a closer look
at your answers. sus opiniones y completar
On the whole, they
give descriptions las oraciones.
about what you
• Haga que sus alumnos
are asking.
realicen la actividad sin
Studentʼs Book / Practice 1 21 su ayuda.
• Pídales que formen equipos
para comparar sus respuestas
y obtener retroalimentación.
Teacher’s Book / Practice 1 25