Page 40 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 40

Actividad 24

          • Siéntese con los diferentes         For our big book
           equipos, discutiendo con                  24. Scan the tale you selected for your big book and identify the key events.
           ellos los eventos clave de                  •  Copy the information below and complete it in your notebook.
           su historia.
          • Recuérdeles usar las                     Title of the tale:
           estrategias que identificaron             Key events
           en actividades previas.
          Actividad 25
                                                  25. Tick the answer to the questions below.
          • Hable sobre algunos
           aspectos de la historia con         Do you think the old lady noticed that the straw, the coal and the bean had escaped?
           los estudiantes.                    (   )  No, she was too old to   (   )  Probably, because   (   )  Yes, she even went on
                                                   notice. Besides, she had
          • Use las preguntas en el                more to spare.      she was quite poor.  a hunt to catch them.
           cuadro como una guía, pero
           formule nuevas preguntas.        Express personal reactions about events. Retell events based on illustrations  How do you think the addressee is going to respond when he or she reads that the
          • Aliente a los alumnos a            bean burst?
           formular otras preguntas para       (   )  I think he or she will    (   )  I think he or she will   (   )  I think he or she
                                                   feel sorry for
                                                                       burst into laughter
                                                                                         will be perfectly
           discutir con el resto de                the bean.           as well.          serious.
           la clase.
          • Recuérdeles que utilicen           Write another way to cross the brook. Look at the examples.
           evidencia del texto para            1. They could have built    2.        3. They could have walked along

                                               a boat with a tree leaf.
                                                                                     the brook until they reached a
           respaldar sus respuestas.                                                 bridge to cross.


          Actividad 26
          • Recuérdeles a los estudiantes
           que verifiquen los eventos              26. Decide which illustrations will be in your big book and draw them in
                                                      your notebook.
           clave de la historia que                   •  Consider the key events you wrote in activity 24 to retell the story.
           seleccionaron para decidir        session 8
           qué ilustraciones figurarán en
           su libro grande.
          • Dígales que pueden dibujar
           aspectos que no estarán en el     36   Studentʼs Book  /  Practice 2
           texto, para que la historia se
           enriquezca con las ilustraciones. Los libros que utilizan ilustraciones no solo como decoraciones son más
           complejos y, por lo tanto, más interesantes que los demás.
          • Anímelos a usar las ilustraciones que dibujaron para volver a contar la historia. Estas pueden servirles de
           guía y darles confianza para hablar en inglés.

























      40      Teacher´s Book  /  Practice 2
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45