Page 44 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 44
Actividad 32
32. Write a first draft of your story in your notebook.
• Recuerde a los estudiantes la
• Check all your charts in your notebook. Include title, author, characters, subject
importancia de revisar matter and main events according to where they belong (beginning, middle or
end of the story).
su trabajo. • Remember to use verbs in the past tense (simple and progressive forms). Go back
• Aliéntelos a tomarse un to the Remember section of Activities 20 and 21 if you need to study the tenses
one more time.
tiempo para analizar su • Use adverbs of place, frequency and time where appropriate.
progreso y encontrar el • Check the spelling, punctuation and grammar.
camino que han recorrido. 33. Make a plan of the visual aspects of your big book in your notebook.
book.
e a plan of the visual aspects of y
our big book in y
our note
Mak
• Pídales que resalten sus Think about the following:
fortalezas y los aspectos en • The number of pages in the book.
los que necesitan trabajar. • The number of illustrations you drew in Activity 26.
• The pages that will have illustrations.
• Tomando en cuenta sus • The amount of text that will go on each page. Remember
respuestas, retroceda y Graphic and textual components 34. Check some big books. Notice the following: Big books are
trabaje en un tema específico • The way graphic and textual components are placed on the page. objects with a
often big, colorful
que la mayoría de ellos • The size of the illustrations and fonts. great variety
of fonts and
necesite repasar. • The type of illustrations. on the page.
sizes of letters
They are usually
Actividad 33 with drawings or
illustrated either
reproductions
• Discuta cómo hacer un plan 35. Decide which type of font you like best for your story and of paintings.
de su libro grande y lo que discuss it with your team. Use the space below to write
deben considerar. session 11 some drafts.
• Anímelos a revisar sus
ilustraciones y decidir cuáles
son las mejores.
• Recuérdeles que no todo tiene
que estar en su libro grande,
ya que eran borradores.
Actividad 34
• Traiga algunos libros grandes
para que los estudiantes 36. Get the materials you need to make your big book.
los exploren. 40 Studentʼs Book / Practice 2
• Pídales que se enfoquen en
cómo están diseñados.
• Discuta con ellos las similitudes y diferencias dentro de los libros.
• Decida con ellos qué aspectos van a replicar en su libro grande y qué se puede mejorar.
Actividad 35
• Pida a a los alumnos que compartan las fuentes que usarán con el resto de la clase y que respalden su
elección con algunos argumentos.
• Proporcione algunas observaciones y anime a otros estudiantes a comentar sobre la elección de
cada equipo.
• Recuérdeles que sean respetuosos y brinden comentarios constructivos.
• Pídales que reflexionen sobre sus decisiones y las reevalúen de ser necesario.
Actividad 36
• Pregunte a cada equipo por qué decidieron hacer lo que hicieron.
• Pídales que reflexionen sobre sus decisiones y las reevalúen de ser necesario.
44 Teacher´s Book / Practice 2