Page 44 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 44

Actividad 32
                                                   32. Write a first draft of your story in your notebook.
          • Recuerde a los estudiantes la
                                                     •  Check all your charts in your notebook. Include title, author, characters, subject
           importancia de revisar                      matter and main events according to where they belong (beginning, middle or
                                                       end of the story).
           su trabajo.                               •  Remember to use verbs in the past tense (simple and progressive forms). Go back
          • Aliéntelos a tomarse un                    to the Remember section of Activities 20 and 21 if you need to study the tenses
                                                       one more time.
           tiempo para analizar su                   •  Use adverbs of place, frequency and time where appropriate.
           progreso y encontrar el                   •  Check the spelling, punctuation and grammar.
           camino que han recorrido.                33. Make a plan of the visual aspects of your big book in your notebook.
                                                                                              book.
                                                         e a plan of the visual aspects of y
                                                                              our big book in y
                                                                                         our note
                                                      Mak
          • Pídales que resalten sus                  Think about the following:
           fortalezas y los aspectos en               •  The number of pages in the book.
           los que necesitan trabajar.                •  The number of illustrations you drew in Activity 26.
                                                      •  The pages that will have illustrations.
          • Tomando en cuenta sus                     •  The amount of text that will go on each page.  Remember
           respuestas, retroceda y            Graphic and textual components  34. Check some big books. Notice the following:  Big books are
           trabaje en un tema específico              •  The way graphic and textual components are placed on the page.  objects with a
                                                                                               often big, colorful
           que la mayoría de ellos                    •  The size of the illustrations and fonts.  great variety
                                                                                              of fonts and
           necesite repasar.                          •  The type of illustrations.           on the page.
                                                                                              sizes of letters
                                                                                              They are usually
          Actividad 33                                                                        with drawings or
                                                                                              illustrated either
                                                                                              reproductions
          • Discuta cómo hacer un plan              35. Decide which type of font you like best for your story and   of paintings.
           de su libro grande y lo que                discuss it with your team. Use the space below to write
           deben considerar.                  session 11   some drafts.
          • Anímelos a revisar sus
           ilustraciones y decidir cuáles
           son las mejores.
          • Recuérdeles que no todo tiene
           que estar en su libro grande,
           ya que eran borradores.
          Actividad 34

          • Traiga algunos libros grandes
           para que los estudiantes               36. Get the materials you need to make your big book.
           los exploren.                      40   Studentʼs Book  /  Practice 2
          • Pídales que se enfoquen en
           cómo están diseñados.
          • Discuta con ellos las similitudes y diferencias dentro de los libros.
          • Decida con ellos qué aspectos van a replicar en su libro grande y qué se puede mejorar.
          Actividad 35

          • Pida a a los alumnos que compartan las fuentes que usarán con el resto de la clase y que respalden su
           elección con algunos argumentos.
          • Proporcione algunas observaciones y anime a otros estudiantes a comentar sobre la elección de
           cada equipo.
          • Recuérdeles que sean respetuosos y brinden comentarios constructivos.
          • Pídales que reflexionen sobre sus decisiones y las reevalúen de ser necesario.

          Actividad 36
          • Pregunte a cada equipo por qué decidieron hacer lo que hicieron.
          • Pídales que reflexionen sobre sus decisiones y las reevalúen de ser necesario.








      44      Teacher´s Book  /  Practice 2
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49