Page 49 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 49

Actividad 3
                    3.  Look at the chart below and read the activities you will do in this
                      practice in order to write an instruction manual. Remember to tick   • Asegúrese de que los
                      each activity as soon as you finish it. If you need another    READER'S BOOK
                      set of instructions go to your Reader’s Book, pages 20 to 24.  estudiantes identifiquen las
                                                                                 tres etapas del plan y que
                      •  Get a bilingual dictionary from the school’s library, the classroom or any
                       other source, and bring it with you to the next class.
                                                                                 entiendan cada actividad que
                                                                                 se realice.
                   Week 1                   WARM UP STAGE
                                                                               • Pídale a un alumno que lea
                                                                                 las tareas en voz alta para
                                         • Explore bilingual dictionaries.
                           Revise bilingual     • Recognize their graphic (bold and italic letters,   que puedan comprender las
                           dictionaries.  bullets) and textual components (entries, types of
                                                                                 actividades que llevarán a
                                        words, abbreviations).
                                                                                 cabo para crear el producto
                   Week 2                   BUILDING STAGE                       (un conjunto de instrucciones
                                                                                 para un diccionario bilingüe).
                                         • Identify the basic components of a set of
                                        instructions (parentheses, dashes, square   • Explique los beneficios
                           Learn to build the   brackets, abbreviations, capital letters and   de crear un conjunto de
                           content of a set of   numbers).
                           instructions.    • Establish the number of instructions or steps.  instrucciones para un
                                         • Determine the words, definitions and
                                        abbreviations the set of instructions will refer to.
                                                                                 diccionario bilingüe: ayuda a
                                                                                 buscar el significado de las
                   Week 3                   BUILDING STAGE
                                                                                 palabras de un idioma
                                                                                 a otro, fomentando el
                           Edit a set of     • Write the set of instructions.    trabajo independiente.
                           instructions.    • Organize the set of instructions in a sequence.
                                                                               • Asegúrese de que los
                                                                                 alumnos comprendan el plan
                   Week 4                CLOSURE STAGE SOCIALIZATION
                                                                                 en general.
                                                                               • Recuerde que los tiempos
                           Show your set of     • Give your set of instructions to students who don’t   asignados en el libro pueden
                           instructions.  know how to use a bilingual dictionary.
                                                                                 variar de acuerdo con las
                                                                                 experiencias previas de sus
                                                                                 estudiantes con este tipo de
                                                                                 texto y su familiaridad con
                                                                                 los diccionarios en general.
                                                         Studentʼs Book  /  Practice 3  45
                                                                                 Considérelos como pautas
           generales, ya que estamos conscientes de que incluso los mejores planes pueden arruinarse debido
           a imprevistos. Es mejor si les brinda tiempo de sobra y no sature demasiado a sus estudiantes con
           actividades. Recuerde, los contenidos del programa se repiten una y otra vez durante el año. Por otro lado,
           planee asignar más tiempo a sus contenidos con los que ya no tienen contacto.


























                                                                                   Teacher’s Book  /  Practice 3  49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54