Page 49 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 49
Actividad 3
3. Look at the chart below and read the activities you will do in this
practice in order to write an instruction manual. Remember to tick • Asegúrese de que los
each activity as soon as you finish it. If you need another READER'S BOOK
set of instructions go to your Reader’s Book, pages 20 to 24. estudiantes identifiquen las
tres etapas del plan y que
• Get a bilingual dictionary from the school’s library, the classroom or any
other source, and bring it with you to the next class.
entiendan cada actividad que
se realice.
Week 1 WARM UP STAGE
• Pídale a un alumno que lea
las tareas en voz alta para
• Explore bilingual dictionaries.
Revise bilingual • Recognize their graphic (bold and italic letters, que puedan comprender las
dictionaries. bullets) and textual components (entries, types of
actividades que llevarán a
words, abbreviations).
cabo para crear el producto
Week 2 BUILDING STAGE (un conjunto de instrucciones
para un diccionario bilingüe).
• Identify the basic components of a set of
instructions (parentheses, dashes, square • Explique los beneficios
Learn to build the brackets, abbreviations, capital letters and de crear un conjunto de
content of a set of numbers).
instructions. • Establish the number of instructions or steps. instrucciones para un
• Determine the words, definitions and
abbreviations the set of instructions will refer to.
diccionario bilingüe: ayuda a
buscar el significado de las
Week 3 BUILDING STAGE
palabras de un idioma
a otro, fomentando el
Edit a set of • Write the set of instructions. trabajo independiente.
instructions. • Organize the set of instructions in a sequence.
• Asegúrese de que los
alumnos comprendan el plan
Week 4 CLOSURE STAGE SOCIALIZATION
en general.
• Recuerde que los tiempos
Show your set of • Give your set of instructions to students who don’t asignados en el libro pueden
instructions. know how to use a bilingual dictionary.
variar de acuerdo con las
experiencias previas de sus
estudiantes con este tipo de
texto y su familiaridad con
los diccionarios en general.
Studentʼs Book / Practice 3 45
Considérelos como pautas
generales, ya que estamos conscientes de que incluso los mejores planes pueden arruinarse debido
a imprevistos. Es mejor si les brinda tiempo de sobra y no sature demasiado a sus estudiantes con
actividades. Recuerde, los contenidos del programa se repiten una y otra vez durante el año. Por otro lado,
planee asignar más tiempo a sus contenidos con los que ya no tienen contacto.
Teacher’s Book / Practice 3 49