Page 45 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 45
Actividad 37
• Proporcione algunos ejemplos
37. Practice reading your big book aloud and focus on Remember de narración de cuentos.
pronunciation. Tips to be a good • Deles varios para que puedan
storyteller:
1) Read the story extraer los mejores consejos
38. For your reading, remember to: aloud several
• Define the order in which the books will be read. times. para realizar su lectura.
2) Adjust volume,
• Listen to your classmates when they read their own
speed and • Pídales a los estudiantes que
story. intonation
depending den a cada equipo algunos
• Make comments and ask questions. Use the following
on what is
expressions and the ones in Activity 18 as models. happening. comentarios.
❱ Why did you choose this classic tale? 3) Make sound
effects and • Dedique suficiente tiempo
❱ Can you think of a different ending to the story? change pitch
depending on session 12 a esta actividad para que los
which character
39. Reflect on the story in your big book and answer the is talking. estudiantes puedan practicar
following questions: 4) Enjoy the
reading because su pronunciación y sentirse
a) Why did you choose the tale? if you have fun,
your audience seguros al usar el inglés.
will have a good
time as well.
Actividad 38
• Ayude a los estudiantes a
organizar la lectura.
Socializing and assessing the product
• Proporcione algunos consejos
de último minuto, pero
b) Can you think of a different ending for your story? Which one? recuerde que ellos tienen la
última palabra.
Actividad 39
• Pida a los alumnos que
piensen un rato. Luego
deben explicar por qué
seleccionaron cada cuento y
proporcionar algunos detalles
40. Donate your story and make someone happy!
sobre el proceso de hacer un
Studentʼs Book / Practice 2 41 libro grande.
Actividad 40
• Recuerde a los estudiantes que deben dar su libro al destinatario que seleccionaron al principio.
Teacher´s Book / Practice 2 45