Page 45 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 45

Actividad 37
                                                                               • Proporcione algunos ejemplos

                    37. Practice reading your big book aloud and focus on   Remember  de narración de cuentos.
                      pronunciation.                      Tips to be a good    • Deles varios para que puedan
                                                          storyteller:
                                                          1)   Read the story    extraer los mejores consejos
                    38. For your reading, remember to:     aloud several
                      •  Define the order in which the books will be read.  times.   para realizar su lectura.
                                                          2)   Adjust volume,
                      •  Listen to your classmates when they read their own
                                                           speed and           • Pídales a los estudiantes que
                       story.                              intonation
                                                           depending             den a cada equipo algunos
                      •  Make comments and ask questions. Use the following
                                                           on what is
                       expressions and the ones in Activity 18 as models.    happening.   comentarios.
                       ❱  Why did you choose this classic tale?  3)   Make sound
                                                           effects and         • Dedique suficiente tiempo
                       ❱  Can you think of a different ending to the story?   change pitch
                                                          depending on   session 12   a esta actividad para que los
                                                          which character
                    39. Reflect on the story in your big book and answer the   is talking.   estudiantes puedan practicar
                      following questions:               4)   Enjoy the
                                                          reading because        su pronunciación y sentirse
                      a) Why did you choose the tale?     if you have fun,
                                                          your audience          seguros al usar el inglés.
                                                          will have a good
                                                          time as well.
                                                                               Actividad 38

                                                                               • Ayude a los estudiantes a
                                                                                 organizar la lectura.
                                                                       Socializing and assessing the product
                                                                               • Proporcione algunos consejos
                                                                                 de último minuto, pero
                      b) Can you think of a different ending for your story? Which one?  recuerde que ellos tienen la
                                                                                 última palabra.


                                                                               Actividad 39

                                                                               • Pida a los alumnos que
                                                                                 piensen un rato. Luego

                                                                                 deben explicar por qué

                                                                                 seleccionaron cada cuento y
                                                                                 proporcionar algunos detalles
                    40. Donate your story and make someone happy!
                                                                                 sobre el proceso de hacer un
                                                       Studentʼs Book  /  Practice 2  41  libro grande.
          Actividad 40

          • Recuerde a los estudiantes que deben dar su libro al destinatario que seleccionaron al principio.





























                                                                                   Teacher´s Book  /  Practice 2  45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50