Page 151 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 151

Actividad 3
                  Continue Activity 2 below
                                                                               • Asegúrese de que sus
                       a)  What do you know about other languages besides your mother tongue?
                       b) Do you speak any languages besides your mother tongue and English?  estudiantes identifiquen las
                       c)  How many languages do you think are spoken in the world?  tres etapas del plan y que
                       d) Why do you think it is important to speak other languages?
                                                                                 entiendan cada actividad
                     3.  Look at the chart below. Read the activities you will do in this practice in    que se debe hacer. Pida
                       order to prepare and give an oral presentation about linguistic diversity.
                       Remember to tick each activity as soon as you finish it.  a un alumno que lea las
                                                                                 tareas en voz alta para
                    Week 1                   WARM UP STAGE
                                                                                 que todos entiendan las
                                         • Activate previous knowledge and choose topics or
                                        issues related to linguistic diversity.  actividades que completarán,
                           Choose
                           information about     • Ask questions to guide the gathering of information.   a fin de preparar y dar una
                           linguistic diversity.    • Establish criteria to choose written sources.  presentación oral sobre la
                                         • Reflect upon the function of textual components .
                                                                                 diversidad lingüística.
                    Week 2                   BUILDING STAGE                    • Tenga en cuenta la importancia
                                         • Define reading purposes.              del uso del planificador para
                           Read information     • Identify common words to anticipate what texts
                           and compose   are about.                              registrar sus anticipos; da
                           notes.                                                una sensación de logro, si en
                                         • Compose notes to answer questions.
                                                                                 algunos puntos de la práctica
                    Week 3                   BUILDING STAGE
                                                                                 reconocen lo que ya
                                         • Define the order for presenting questions and their
                                        answers.                                 han hecho.
                                         • Compose a summary in note form, based on a   • Recuerde que la distribución
                                        previously defined order.
                           Rehearse oral                                         de sesiones en el libro
                           presentation.    • Establish graphic resources to support
                                        a presentation.                          es una sugerencia. Uno
                                         • Use the summary in note form to rehearse an    de los propósitos de leer
                                        oral presentation.
                                                                                 las actividades en esta
                    Week 4              CLOSURE STAGE SOCIALIZATION
                                                                                 práctica es decidir cómo se
                                         • Link graphic resources, notes and speech.
                                                                                 distribuirán en función de
                           Give an oral     • Invite audience to ask questions or make comments.
                           presentation                                          las fortalezas de su grupo,
                           about linguistic     • Look for confirmation about what has been
                           diversity.   expressed.                               así como de lo que perciben
                                                                                 como áreas de mejora.
                                         • Assess process and product.
                                                                               • Tal vez sea una buena idea
                                                                                 ayudar a sus alumnos a tener
                                                                                 una idea de lo que podrán
                                                          Studentʼs Book  /  Practice 9  147
                                                                                 lograr. Ésta es también
                                                                                 una forma de motivarlos y
                                                                                 alentarlos a dar lo mejor
                                                                                 de sí mismos.


























                                                                                   Teacher’s Book  /  Practice 9  151
   146   147   148   149   150   151   152   153   154   155   156