Page 151 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 151
Actividad 3
Continue Activity 2 below
• Asegúrese de que sus
a) What do you know about other languages besides your mother tongue?
b) Do you speak any languages besides your mother tongue and English? estudiantes identifiquen las
c) How many languages do you think are spoken in the world? tres etapas del plan y que
d) Why do you think it is important to speak other languages?
entiendan cada actividad
3. Look at the chart below. Read the activities you will do in this practice in que se debe hacer. Pida
order to prepare and give an oral presentation about linguistic diversity.
Remember to tick each activity as soon as you finish it. a un alumno que lea las
tareas en voz alta para
Week 1 WARM UP STAGE
que todos entiendan las
• Activate previous knowledge and choose topics or
issues related to linguistic diversity. actividades que completarán,
Choose
information about • Ask questions to guide the gathering of information. a fin de preparar y dar una
linguistic diversity. • Establish criteria to choose written sources. presentación oral sobre la
• Reflect upon the function of textual components .
diversidad lingüística.
Week 2 BUILDING STAGE • Tenga en cuenta la importancia
• Define reading purposes. del uso del planificador para
Read information • Identify common words to anticipate what texts
and compose are about. registrar sus anticipos; da
notes. una sensación de logro, si en
• Compose notes to answer questions.
algunos puntos de la práctica
Week 3 BUILDING STAGE
reconocen lo que ya
• Define the order for presenting questions and their
answers. han hecho.
• Compose a summary in note form, based on a • Recuerde que la distribución
previously defined order.
Rehearse oral de sesiones en el libro
presentation. • Establish graphic resources to support
a presentation. es una sugerencia. Uno
• Use the summary in note form to rehearse an de los propósitos de leer
oral presentation.
las actividades en esta
Week 4 CLOSURE STAGE SOCIALIZATION
práctica es decidir cómo se
• Link graphic resources, notes and speech.
distribuirán en función de
Give an oral • Invite audience to ask questions or make comments.
presentation las fortalezas de su grupo,
about linguistic • Look for confirmation about what has been
diversity. expressed. así como de lo que perciben
como áreas de mejora.
• Assess process and product.
• Tal vez sea una buena idea
ayudar a sus alumnos a tener
una idea de lo que podrán
Studentʼs Book / Practice 9 147
lograr. Ésta es también
una forma de motivarlos y
alentarlos a dar lo mejor
de sí mismos.
Teacher’s Book / Practice 9 151