Page 157 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 157
Actividad 13
13. Read the following information.
home comment tags mAIL DOWNLOAD • Pídale a sus alumnos que T
lean el título para predecir el
contenido del texto.
How many languages are there in the world? • Aclare dudas acerca de rack 43
When people are asked how many languages they think there are in
the world, the answers vary quite a bit. One random sampling of New expresiones que los alumnos
Yorkers, for instance, resulted in answers like “probably several hundred.” desconozcan. Aunque, no
The 1911 edition of the Encyclopedia Britannica, for example, implies
a figure somewhere around 1,000. The most extensive catalog of the es necesario explicar cada
world’s languages, generally taken to be as authoritative as any, is that of palabra. Ayude a sus alumnos
Ethnologue, whose detailed list as of 2009 included 6,909 distinct languages.
That disparity is not due to any increase in the number of languages, but a desarrollar su capacidad
rather to our increased understanding of how many languages are actually para inferir el significado a
spoken in areas that had previously been underreported.
Source: Lingüistic Society of America: http://goo.gl/Rdj616 partir del contexto, en lugar
de preocuparse por no
entender cada palabra
sampling
(n.): muestra
• Listen to Track 43 to hear how three students retell the en particular.
text you just read. TRACK 43 • Ayude a sus alumnos a
14. Read your texts. session 5 determinar cómo es que
• Get together with another team.
• With the supervision of your teacher, summarize the other team’s los personajes del audio
passage. If necessary, use the techniques employed in Activity 13, Track 43. resumieron su contenido. Es
decir, qué tipo de información
CHECKPOINT
se guarda y cuál se descarta
en sus resúmenes.
15. It is time to check your performance up to this point. In order to do so:
• Read each description carefully. Actividad 14
• Put a tick next to the description that best illustrates your performance in
this practice. Applying and showing reading strategies • Supervise a sus alumnos
I am able to interpret the purpose of many textual components mientras leen sus textos.
with a high degree of precision. Ayude a los estudiantes con la
Level 4 I am able to use a wide range of reading strategies for a wide
array of texts. comprensión si es necesario.
I am able to interpret the purpose of various textual components • Recuérdeles a sus alumnos
Level 3 with a relative degree of precision. que utilicen los índices de
I am able to use a wide range of reading strategies for some texts. sus fuentes para facilitar su
Continue this activity on the next page
búsqueda de información.
Studentʼs Book / Practice 9 153
Luego tendrán la oportunidad
de leer más artículos sin
perder tiempo
Actividad 15
• Asegúrese de que sus alumnos comprendan lo que implica cada descripción.
• Recuérdeles que pueden estar en diferentes niveles para cada tarea mencionada en las descripciones.
• Promueva un ambiente agradable (respetuoso, colaborativo, cooperativo) para evaluar el desempeño de
cada alumno dentro de esta práctica.
• Ayude a sus estudiantes a detectar las razones por las cuáles tuvieron éxito o no en las actividades
llevadas a cabo. Recuérdeles tener en cuenta que reconocer las fortalezas de uno mismo es tan
importante como conocer sus propias limitaciones.
• Recuérdeles también que los comentarios deben darse de una manera asertiva y constructiva. Esto
significa que no deben mentirle a su compañero (a), sino que sus comentarios deben ser justos y estar
basados en la evidencia.
Teacher’s Book / Practice 9 157