Page 157 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 157

Actividad 13
                 13. Read the following information.

                home       comment      tags        mAIL       DOWNLOAD        • Pídale a sus alumnos que        T
                                                                                 lean el título para predecir el
                                                                                 contenido del texto.
                           How many languages are there in the world?          • Aclare dudas acerca de         rack 43
                   When people are asked how many languages they think there are in
                   the world, the answers vary quite a bit. One random sampling of New   expresiones que los alumnos
                    Yorkers, for instance, resulted in answers like “probably several hundred.”   desconozcan. Aunque, no
                     The 1911 edition of the Encyclopedia Britannica, for example, implies
                    a figure somewhere around 1,000. The most extensive catalog of the   es necesario explicar cada
                    world’s languages, generally taken to be as authoritative as any, is that of   palabra. Ayude a sus alumnos
                    Ethnologue, whose detailed list as of 2009 included 6,909 distinct languages.
                    That disparity is not due to any increase in the number of languages, but   a desarrollar su capacidad
                    rather to our increased understanding of how many languages are actually   para inferir el significado a
                    spoken in areas that had previously been underreported.
                              Source: Lingüistic Society of America: http://goo.gl/Rdj616  partir del contexto, en lugar
                                                                                 de preocuparse por no
                                                                                 entender cada palabra
                                                             sampling
                                                             (n.): muestra
                    •  Listen to Track 43 to hear how three students retell the   en particular.
                      text you just read.                         TRACK 43     • Ayude a sus alumnos a
                 14. Read your texts.                                    session 5  determinar cómo es que
                 •  Get together with another team.
                 •  With the supervision of your teacher, summarize the other team’s    los personajes del audio
                   passage. If necessary, use the techniques employed in Activity 13, Track 43.    resumieron su contenido. Es
                                                                                 decir, qué tipo de información
              CHECKPOINT
                                                                                 se guarda y cuál se descarta
                                                                                 en sus resúmenes.
                 15. It is time to check your performance up to this point. In order to do so:
                    •  Read each description carefully.                        Actividad 14
                    •  Put a tick next to the description that best illustrates your performance in
                      this practice.                                      Applying and showing reading strategies  • Supervise a sus alumnos
                        I am able to interpret the purpose of many textual components   mientras leen sus textos.
                        with a high degree of precision.                         Ayude a los estudiantes con la
                   Level 4  I am able to use a wide range of reading strategies for a wide
                         array of texts.                                         comprensión si es necesario.
                         I am able to interpret the purpose of various textual components   • Recuérdeles a sus alumnos
                   Level 3 with a relative degree of precision.                  que utilicen los índices de
                         I am able to use a wide range of reading strategies for some texts.  sus fuentes para facilitar su

                                                      Continue this activity on the next page
                                                                                 búsqueda de información.
                                                        Studentʼs Book  /  Practice 9  153
                                                                                 Luego tendrán la oportunidad
                                                                                 de leer más artículos sin
                                                                                 perder tiempo

          Actividad 15
          • Asegúrese de que sus alumnos comprendan lo que implica cada descripción.
          • Recuérdeles que pueden estar en diferentes niveles para cada tarea mencionada en las descripciones.
          • Promueva un ambiente agradable (respetuoso, colaborativo, cooperativo) para evaluar el desempeño de
           cada alumno dentro de esta práctica.
          • Ayude a sus estudiantes a detectar las razones por las cuáles tuvieron éxito o no en las actividades
           llevadas a cabo. Recuérdeles tener en cuenta que reconocer las fortalezas de uno mismo es tan
           importante como conocer sus propias limitaciones.
          • Recuérdeles también que los comentarios deben darse de una manera asertiva y constructiva. Esto
           significa que no deben mentirle a su compañero (a), sino que sus comentarios deben ser justos y estar
           basados en la evidencia.










                                                                                   Teacher’s Book  /  Practice 9  157
   152   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162