Page 162 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 162
Actividad 22
22. Read the following note and two opinions
• Ayude a sus estudiantes on options for designing visual aids. Opinion 1
a que se den cuenta de • With your teacher’s help, comment on which We could design a small
que tener opciones para el opinion you agree with and your reasons for column would have the
table with the data. One
diseño de sus propios apoyos doing so. name of the country and
visuales es importante. the other would have the
Deben mantener en mente number of languages
el propósito y el destinatario Visual aids. Body language Note:
hundred languages are spoken. Mexico is
porque los tipos de apoyos In Papua New Guinea, more than 800 Opinion 2
que elijan deben abordar sixth on the list of countries with the most I think we should use a map.
We could use different
esos factores de su linguistic diversity, with 68 groups and 365 colors to indicate Papua
presentación. variants of languages, besides Spanish. New Guinea and Mexico,
• En este caso, ambas opciones and then we could add
circles with the number of
son apropiadas. Por ende, languages spoken.
asegúrese de que la discusión session 8
de sus alumnos se enfoque FOR OUR PRESENTATION
en los aspectos comentados
anteriormente (propósito/ 23. Look at your notes and design or research visual aids for your
• Comment on the most suitable visual aid. If you are unsure of how to do
destinatario). presentation.
• Si tiene tiempo, tal vez this, go back to the previous activity.
pueda proponer otra opción • Have a look at the following diagram for some ideas you could use for your
presentation. Add other ideas you may come up with. Look at the example.
para ahondar la discusión Mind Other
Text
y enlazarla con la siguiente Flowchart Table with Images slide Map Animation Graphics map ideas
data
actividad. VISUAL AID: MAP
Actividad 23 NOTES
Most endangered languages
• Si el equipo y tiempo están are spoken in the Americas
disponibles, ésta es una and South East Asia.
excelente oportunidad para
fomentar las habilidades
digitales de sus alumnos al
emplear recursos diferentes
158 Studentʼs Book / Practice 9
en imágenes estáticas. Hay
recursos en la red para crear
animaciones sencillas que pueden impulsar el impacto de una presentación.
• Recuérdeles a sus alumnos que cada nota puede proporcionar la oportunidad de usar más de
un apoyo visual.
• Asegúrese que sus alumnos entiendan todas las opciones proporcionadas como ideas en el libro.
162 Teacher’s Book / Practice 9