Page 162 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 162

Actividad 22
                                                    22. Read the following note and two opinions
          • Ayude a sus estudiantes                   on options for designing visual aids.  Opinion 1
           a que se den cuenta de                     •  With your teacher’s help, comment on which   We could design a small
           que tener opciones para el                   opinion you agree with and your reasons for   column would have the
                                                                                       table with the data. One
           diseño de sus propios apoyos                 doing so.                     name of the country and
           visuales es importante.                                                    the other would have the
           Deben mantener en mente                                                   number of languages
           el propósito y el destinatario    Visual aids. Body language  Note:
                                                         hundred languages are spoken. Mexico is
           porque los tipos de apoyos                    In Papua New Guinea, more than 800   Opinion 2
           que elijan deben abordar                      sixth on the list of countries with the most   I think we should use a map.
                                                                                     We could use different
           esos factores de su                           linguistic diversity, with 68 groups and 365   colors to indicate Papua
           presentación.                                 variants of languages, besides Spanish.  New Guinea and Mexico,
          • En este caso, ambas opciones                                             and then we could add
                                                                                     circles with the number of
           son apropiadas. Por ende,                                                 languages spoken.
           asegúrese de que la discusión     session 8
           de sus alumnos se enfoque              FOR OUR PRESENTATION
           en los aspectos comentados
           anteriormente (propósito/                 23. Look at your notes and design or research visual aids for your
                                                       •  Comment on the most suitable visual aid. If you are unsure of how to do
           destinatario).                              presentation.
          • Si tiene tiempo, tal vez                     this, go back to the previous activity.
           pueda proponer otra opción                   •  Have a look at the following diagram for some ideas you could use for your
                                                         presentation. Add other ideas you may come up with. Look at the example.
           para ahondar la discusión                                                            Mind   Other
                                                                       Text
           y enlazarla con la siguiente          Flowchart  Table with   Images  slide  Map  Animation Graphics  map  ideas
                                                           data
           actividad.                                                       VISUAL AID: MAP
          Actividad 23                             NOTES
                                                  Most endangered languages
          • Si el equipo y tiempo están            are spoken in the Americas
           disponibles, ésta es una                and South East Asia.
           excelente oportunidad para
           fomentar las habilidades
           digitales de sus alumnos al
           emplear recursos diferentes
                                             158  Studentʼs Book /  Practice 9
           en imágenes estáticas. Hay
           recursos en la red para crear
           animaciones sencillas que pueden impulsar el impacto de una presentación.
          • Recuérdeles a sus alumnos que cada nota puede proporcionar la oportunidad de usar más de
           un apoyo visual.
          • Asegúrese que sus alumnos entiendan todas las opciones proporcionadas como ideas en el libro.

























      162     Teacher’s Book  /  Practice 9
   157   158   159   160   161   162   163   164   165   166   167