Page 164 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 164

Actividad 26
                                                   26. Listen to Track 45, which has some expressions used in presentations.
          • Escuchen la pista.
                                                   •  Classify the expressions you listened to according to their suitability for a   TRACK 45
          • Una vez que hayan terminado,            presentation. Look at the example.
                                                    presentation. Look at the example.
      rack 45  comparen las expresiones.          Suitable expressions for a presentation
           pida a sus alumnos que
                                                  Suitable expressions for a presentation
                                                  Suitable expressions for a presentation
           Si es necesario, escríbalas
                                                 data about linguistic diversity with you.
       T   en el pizarrón para hacer la          We are here today to share some   Unsuitable expressions for a presentation
                                                                              Hi guys! Here goes our presentation!
           comparación más fácil.
                                                  are spoken are the ones you see in
          • Permita a sus estudiantes             The countries in which most languages   And now, the countries that have
                                                                                 Endangered languages are
           compartir sus puntos de                 the table.                  the most languages.
                                                    Endangered languages are those
           vista sobre las situaciones             that will become extinct because   languages that will be totally
           en las que esas expresiones             children don’t learn them.   snuffed out.
           inadecuadas pueden ser           Features of voice. Expressions to summarize, invite the audience’s questions and conclude
           adecuadas.
          Actividad 27
                                                                                           Remember
                                                  27. With your teacher’s help, verify which parts of
          • Ya que debieron haber
      rack 46  leído fuentes confiables, los         correct them.                        expressions we
                                                                                           According to
                                                     your presentation need register adjustments and
                                                                                           the situation
                                                                                          and addressee,
           ajustes al registro deberían
                                                                                          we change the
                                                     •  If you are unsure, go back to Activity 26 to see
                                                                                          use, that is, we
       T   ser mínimos. Sin embargo,                  examples of the type of expressions well-suited    adapt or change
                                                      to a presentation.
           no debería dar eso por                                                         our register. For
                                                                                          a presentation,
           hecho, ya que parafrasear y                                          excerpt (n.):   register.
                                                                                         we use a formal
                                                                                extracto
           resumir pudo haber tenido un
           impacto en el registro.                 28. Listen to Track 46 and pay attention to the
          • No se preocupe si no obtiene             different versions of an excerpt of a presentation.   TRACK 46
                                                     •  Write what the features of the voices you hear are.
           un resultado perfecto (aunque
           sus estudiantes deberían          session 10     Version 1    Version 2    Version 3
           esforzarse para obtener el                Volume  soft        normal       soft
           mejor resultado dentro de su              Pace   slow         fast         normal
                                                     Clarity
                                                                         bad
                                                                                      good
                                                            good
           nivel de habilidad). El registro
           es un tema complejo que se
           refina al practicar el inglés    160  Studentʼs Book /  Practice 9
           en diferentes situaciones
           y contextos.
          Actividad 28
          • Dígales a sus alumnos que están a punto de escuchar un extracto de una presentación y que deben
           enfocarse en el volumen, el rito y la claridad. Pregúnteles si conocen el significado de estos conceptos.
          • Puede reproducir la pista y pedirle a sus alumnos que se enfoquen sólo en un aspecto, en lugar de poner
           atención en los tres aspectos al mismo tiempo.
          • Dígales a sus alumnos que algunas características que podrían parecer incorrectas, tal vez son empleadas
           para enfatizar o si las condiciones del entorno cambian. Por ejemplo, ellos deben elevar el volumen de su
           voz un poco si están en un gran auditorio o en un espacio abierto, mientras que deberán bajarlo si están
           en un espacio pequeño.















      164     Teacher’s Book  /  Practice 9
   159   160   161   162   163   164   165   166   167   168   169