Page 164 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 164
Actividad 26
26. Listen to Track 45, which has some expressions used in presentations.
• Escuchen la pista.
• Classify the expressions you listened to according to their suitability for a TRACK 45
• Una vez que hayan terminado, presentation. Look at the example.
presentation. Look at the example.
rack 45 comparen las expresiones. Suitable expressions for a presentation
pida a sus alumnos que
Suitable expressions for a presentation
Suitable expressions for a presentation
Si es necesario, escríbalas
data about linguistic diversity with you.
T en el pizarrón para hacer la We are here today to share some Unsuitable expressions for a presentation
Hi guys! Here goes our presentation!
comparación más fácil.
are spoken are the ones you see in
• Permita a sus estudiantes The countries in which most languages And now, the countries that have
Endangered languages are
compartir sus puntos de the table. the most languages.
Endangered languages are those
vista sobre las situaciones that will become extinct because languages that will be totally
en las que esas expresiones children don’t learn them. snuffed out.
inadecuadas pueden ser Features of voice. Expressions to summarize, invite the audience’s questions and conclude
adecuadas.
Actividad 27
Remember
27. With your teacher’s help, verify which parts of
• Ya que debieron haber
rack 46 leído fuentes confiables, los correct them. expressions we
According to
your presentation need register adjustments and
the situation
and addressee,
ajustes al registro deberían
we change the
• If you are unsure, go back to Activity 26 to see
use, that is, we
T ser mínimos. Sin embargo, examples of the type of expressions well-suited adapt or change
to a presentation.
no debería dar eso por our register. For
a presentation,
hecho, ya que parafrasear y excerpt (n.): register.
we use a formal
extracto
resumir pudo haber tenido un
impacto en el registro. 28. Listen to Track 46 and pay attention to the
• No se preocupe si no obtiene different versions of an excerpt of a presentation. TRACK 46
• Write what the features of the voices you hear are.
un resultado perfecto (aunque
sus estudiantes deberían session 10 Version 1 Version 2 Version 3
esforzarse para obtener el Volume soft normal soft
mejor resultado dentro de su Pace slow fast normal
Clarity
bad
good
good
nivel de habilidad). El registro
es un tema complejo que se
refina al practicar el inglés 160 Studentʼs Book / Practice 9
en diferentes situaciones
y contextos.
Actividad 28
• Dígales a sus alumnos que están a punto de escuchar un extracto de una presentación y que deben
enfocarse en el volumen, el rito y la claridad. Pregúnteles si conocen el significado de estos conceptos.
• Puede reproducir la pista y pedirle a sus alumnos que se enfoquen sólo en un aspecto, en lugar de poner
atención en los tres aspectos al mismo tiempo.
• Dígales a sus alumnos que algunas características que podrían parecer incorrectas, tal vez son empleadas
para enfatizar o si las condiciones del entorno cambian. Por ejemplo, ellos deben elevar el volumen de su
voz un poco si están en un gran auditorio o en un espacio abierto, mientras que deberán bajarlo si están
en un espacio pequeño.
164 Teacher’s Book / Practice 9

