Page 67 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 67
Actividad 3
3. Look at the chart below and read the activities you will do in this practice in • Asegúrese de que sus
order to write your dialogues. Remember to tick each activity as soon as you estudiantes identifiquen
finish it.
los pasos del plan y que
Week 1 WARM UP STAGE
entiendan cada actividad
• Identify topic, purpose and addressee. que se debe hacer. Pida a un
Explore silent
short films. • Differentiate characters and nonverbal language.
• Distinguish character´s actions. alumno que lea la tarea en
voz alta para que los demás
Week 2 BUILDING STAGE
puedan comprender las
Understand • Predict general meaning and main ideas.
general meaning • Clarify name of objects, actions or concepts. actividades que seguirán para
and main ideas. • Establish genre.
crear el producto (doblar un
Week 3 BUILDING STAGE cortometraje mudo).
• Suggest sentences to produce dialogues • Prepare material adicional,
and interventions.
• Organize sentences into sequences to además de los que los
Produce dialogues form dialogues.
and interventions. • Describe motivations, expectations, wishes estudiantes llevarán a clase.
and/or ambitions.
• Adapt volume and speed. Obtenga dispositivos
• Reproduce dialogues.
de reproducción:
Week 4 CLOSURE STAGE videocasetera, reproductor
de DVD, proyector de video,
• Choose the best dialogue sequence to adapt for the
short film.
Adapt your script • Name the short film in accordance with the theme of etcétera. Es importante
for the short film.
your dialogue.
• Perform your dialogue in front of the class. asegurarse de que los
dispositivos funcionen.
Evaluate the
process and the • Assess the process and the product. Si no están disponibles,
product.
será necesario tomar fotos
For next session bring to class: de cortometrajes o
• Silent short films that you would like to work with in this practice, if available. hacer dibujos.
• Music you think is appropriate for the short film you brought • Es una buena idea averiguar
from home. Keep in mind that choosing music for a film is essential for its
development. qué tipo de películas les
• You can use the short film from the Reader's Book, pages 25 to 36, gustan a sus alumnos antes
IT to make your own dialogues. de la clase.
READER'S BOOK
Visit the following link to look for short films. • Asegúrese de que la música
To find silent short films, look at: http://goo.gl/xousjB
que traen esté en inglés o que
Studentʼs Book / Practice 4 63
no tenga letra (instrumental).
• Use el enlace recomendado en caso de que no tenga suficiente material para esta actividad.
• El cuadro de IT aparece frecuentemente a lo largo de las unidades con los sitios web sugeridos.
Recomendamos que visite los sitios web con anticipación para verificar si los contenidos propuestos
son útiles para la planificación de su clase y para anticipar las dudas de sus alumnos. También puede
permitirles explorar los sitios web libremente. Estas sugerencias no son obligatorias para desarrollar la
práctica social del lenguaje, ya que sabemos que la conexión a Internet puede no estar disponible en
todos lados.
• El recuadro RB puede ampliar la práctica actual o proporcionar materiales para desarrollar la práctica. Si
tiene suficientes materiales, tómese su tiempo a lo largo de la unidad para leer el Libro de Lecturas para
fomentar la curiosidad y mejorar las habilidades de lectura en sus alumnos.
Teacher´s Book / Practice 4 67