Page 72 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 72

Actividad 10
                                                   Building stage
          • Monitoree la actividad y               10. With your teacher’s help, comment on the message of the short
      rack 13, 14  • Involucre a sus alumnos en      film you’ve been working with. Listen to the full example on    TRACK 13
           ayude a los estudiantes que
           lo necesiten.
                                                     Track 13.


           una discusión.
                                                               It seems that the
                                                                                  I think the first
                                                               short film tells
                                                                                part deals with that, but it
       T  • Ayude a sus alumnos a           Objects and ideas represented by them  of Scarlett’s dream of   also addresses the sadness
           comprender el significado
                                                              becoming a ballerina.
                                                                                 of being unable to do
           general (que es igual al                                               what others do.
           mensaje de la película)
           y las ideas principales                    •  Establish the main ideas of your short film. Ask your teacher for help
           (que corresponden a las                     if necessary. Listen to the full example on Track 14.  TRACK 14
           transiciones entre escenas).

          • Use los modelos en los                              The message is to   Then again, it’s
           audios para proporcionar                           show empathy, so the main   the sadness of being
                                                              idea is Scarlett’s dream of
                                                                                  unable to do what
           ideas de cómo hablar sobre        session 6         becoming a ballerina.  others can do.
           el significado general y las
           ideas principales.
                                                   11. Watch your short film and identify objects that appear.
          Actividad 11                                •  Write in your notebook their name and the ideas you think they represent
                                                       in a chart. Look at the example.
          • Es importante guiar a sus
           alumnos para que puedan
           distinguir entre los objetos
           que representan ideas y                                              Objects    Dance costume
           los que no. Por ejemplo,
           la cama o las cortinas
           en la habitación pueden no
           representar ideas, mientras                                         Ideas that
           que el vestido o la pierna                                           represent  Mom’s support
           protésica son importantes.
           Cuide que los alumnos no
           interpreten de más.
          • Como en actividades              68   Studentʼs Book  /  Practice 4
           anteriores, brinde pistas
           para que sus alumnos amplíen su repertorio de vocabulario y expresiones, en lugar de darles las
           respuestas directamente.




























      72      Teacher´s Book  /  Practice 4
   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77