Page 72 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 72
Actividad 10
Building stage
• Monitoree la actividad y 10. With your teacher’s help, comment on the message of the short
rack 13, 14 • Involucre a sus alumnos en film you’ve been working with. Listen to the full example on TRACK 13
ayude a los estudiantes que
lo necesiten.
Track 13.
una discusión.
It seems that the
I think the first
short film tells
part deals with that, but it
T • Ayude a sus alumnos a Objects and ideas represented by them of Scarlett’s dream of also addresses the sadness
comprender el significado
becoming a ballerina.
of being unable to do
general (que es igual al what others do.
mensaje de la película)
y las ideas principales • Establish the main ideas of your short film. Ask your teacher for help
(que corresponden a las if necessary. Listen to the full example on Track 14. TRACK 14
transiciones entre escenas).
• Use los modelos en los The message is to Then again, it’s
audios para proporcionar show empathy, so the main the sadness of being
idea is Scarlett’s dream of
unable to do what
ideas de cómo hablar sobre session 6 becoming a ballerina. others can do.
el significado general y las
ideas principales.
11. Watch your short film and identify objects that appear.
Actividad 11 • Write in your notebook their name and the ideas you think they represent
in a chart. Look at the example.
• Es importante guiar a sus
alumnos para que puedan
distinguir entre los objetos
que representan ideas y Objects Dance costume
los que no. Por ejemplo,
la cama o las cortinas
en la habitación pueden no
representar ideas, mientras Ideas that
que el vestido o la pierna represent Mom’s support
protésica son importantes.
Cuide que los alumnos no
interpreten de más.
• Como en actividades 68 Studentʼs Book / Practice 4
anteriores, brinde pistas
para que sus alumnos amplíen su repertorio de vocabulario y expresiones, en lugar de darles las
respuestas directamente.
72 Teacher´s Book / Practice 4