Page 77 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 77
For our dubbing
19. Organize a text with dialogues and interventions for the scene. Actividad 19
• Go to Activity 9 to indicate setting and character’s actions. session • Ayude a los estudiantes a
• Go to Activity 7 to indicate tone. relacionar los subproductos
• Go to Activity 16 to indicate the dialogues. que produjeron en
• Go to Activity 18 to indicate voice volume, speed and tone to make actividades previas a esta
session 9
the dubbing more realistic. Look at the example.
secuencia de diálogo.
Scene #: 6 Team: 4 • Explique la importancia de
Setting: Scarlett’s room in purple and violet. Lighting and shadows convey los subproductos previos
sadness and suffering.
Character: Scarlett para escribir el diálogo para
Actions: Crying, lying in the bed. Rehearsing dialogues: Volume and speed su cortometraje con éxito.
Hágales saber que, si las
Lines Voice volume: Speed: Tone: secuencias de diálogo no son
Really sad
Slow
» I don’t know. I may like it. Very low Really sad adecuadas, el producto final
» Mmm, perhaps it fits me. Low Normal Sad no será efectivo.
» Ok, it’s fine because Normal Normal • Promueva la interacción y
it will fit me.
el diálogo entre equipos,
y ayúdelos a elaborar
propuestas que favorezcan
el contenido de la parte de
audio del producto.
Actividad 20
• Aliente a sus estudiantes a
tomarse su tiempo y probar
diferentes posibilidades, hasta
20. Go to Activity 9 to check proposals for sound in each scene and to
Activity 17 for sound effects. que estén contentos con
• Decide who will say the lines and who will be in charge of music and sus decisiones.
sound effects. • Motive a sus alumnos a
• Rehearse as many times as needed.
intentar hacer la actividad
sin su ayuda. Si es necesario,
Studentʼs Book / Practice 4 73
intervenga rápidamente
para ayudarlos.
• Observe a los equipos para asegurarse de que todos sus miembros colaboren, aprecien y respeten las
contribuciones de los demás, y aprovechen el mejor talento que tiene cada miembro.
• Monitoree a los equipos para verificar que sus estudiantes estén agregando música y efectos de sonido
adecuados según la audiencia.
Teacher´s Book / Practice 4 77