Page 81 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 81
Actividad 3
3. Look at the chart below. Read the activities that you will do in this practice in order • Asegúrese de que los
to write a forecast. Remember to tick each activity as soon as you finish it.
estudiantes identifiquen las
Week 1 WARM UP STAGE tres etapas de la planeación
y que entiendan cada actividad
Explore examples • Determine the purpose, topic and addressee.
of written • Assess graphic and textual elements. que se debe llevar a cabo.
forecasts. • Understand sentences about forecasts.
• Pida a un alumno que lea la
Week 2 BUILDING STAGE tarea en voz alta y asegúrese
que todos comprendan
Identify ways of • Listen to forecasts containing verb forms in
expressing future future tense. cuales son las actividades
actions. • Analyze uses of future tense in forecasts.
que deberán realizar para
la redacción de instrucciones
Ask and answer • Answer questions formulated to create forecasts
questions to based on current situations. sobre cómo escribir
understand • Show constructive, critical and self-critical attitudes
forecasts. to assess your own and others’ strengths. un pronóstico.
• No olvide volver a la tabla
Week 3 BUILDING STAGE para marcar cada actividad
tan pronto como la complete.
• Broaden your reportoire of words that express
future tense.
Write sentences • Write questions and answers about future situations. • También puede numerar los
that express future • Exchange predictions in a dialogue.
tenses, in order to productos que conducirán
make a forecast. • Put sentences together in order to make a forecast
about real or fictitious situations. a su producto final en un
• Offer and receive feedback.
póster y palomear cada
Week 4 CLOSURE STAGE SOCIALIZATION uno conforme los vayan
terminado. Esta lista puede
Present your • Check the spelling and punctuation of your estar visible para todos o,
forecast to forecast.
the class. • Decide ways to share your forecast. si es posible, cada equipo
puede tener su propia
IT lista. Este es un tipo de
autoevaluación y ayuda a los
If you need more information about forecasts, visit the following links.
Articles about future https://goo.gl/HGi34B estudiantes a controlar su
Timelife on the far future https://goo.gl/7DwPq7
How the human face might look in 100, 000 years https://goo.gl/SJgCF5 propio rendimiento.
• Involucre a sus alumnos
en la etapa de planeación.
Studentʼs Book / Practice 5 77
Otorgarles cierto grado de
responsabilidad creará el escenario perfecto para que sus alumnos se involucren, se interesen y se
comprometan con la tarea.
• El cuadro de IT aparece frecuentemente a lo largo de las unidades con los sitios web sugeridos.
Recomendamos que visite los sitios web con anticipación para verificar si los contenidos propuestos
son útiles para la planificación de su clase y para anticipar las dudas de sus alumnos. También puede
permitirles explorar los sitios web libremente. Estas sugerencias no son obligatorias para desarrollar la
práctica social del lenguaje, ya que sabemos que la conexión a Internet puede no estar disponible en
todos lados.
Teacher’s Book / Practice 5 81