Page 86 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 86

Actividad 12

          • El objetivo de esta actividad
           es que los estudiantes                    12. Check the verb form you wrote on each card in the previous activity.
                                                       •  Define its tense.
           interpreten los tiempos                     •  Discuss if the tense corresponds to the meaning. Look at the words that
           verbales en los ejemplos                      surround the verb.
           proporcionados. Los errores                 •  With your teacher's help, write the reason for writing the text on the back of
                                                         each card. Look at the example.
           deben concebirse como una
           oportunidad para aprender             Remember
                                                                    Example:
                                                                                               Example:
           que las diferentes formas             Regular verbs in   This sentence uses    Example:  In this sentence, the
                                                                  the adverb “just”
                                                                               In this sentence, the
           generalmente corresponden             the past tense add   and the verb tense is   verb is in the present   verb is in the future
                                                 –ed at the end of
                                                                                            tense, and there are
                                                                                             no time expressions;
           a diferentes usos.                    the verb (rain-ed);   the past. Therefore,   tense, and there are   therefore, it refers to
                                                 verb forms in
                                                                   they coincide
                                                                               no time expressions;
          • Es importante saber que sus           the present tense   in meaning.  therefore, it refers to   a future situation.
                                                  add an–s  when
                                                                               a present situation.
           alumnos reconocen que los              the subject is
                                                  in the third person
           verbos que se refieren al              singular.
           pasado (por ejemplo, I was,
           vs. I have been) o futuro                 Building stage
           (I will vs. I shall) no
           son intercambiables.                    For our forecast
          • Use los ejemplos                         13. With your teacher's help, write questions in the space provided below
           proporcionados para que                      and use it as a guide for your forecast. Look at the example.
           sus estudiantes puedan                  Topic: Living conditions
           detectar cómo se componen
           estas breves explicaciones              Questions:
                                                   What has changed in our home and hometown?
           (con qué comienzan, cómo                What are the current living conditions where we live?
           están organizadas, en qué se            What will our life be like after secondary school?
           enfocan, etc.)                          What new developments will be achieved?
                                                   Questions
          Actividad 13
          • Dado que estas preguntas
           servirán como base para
           el diálogo que sostendrán
           más adelante, es importante         82   Studentʼs Book  /  Practice 5
                                               82
           tomarse un tiempo para
           verificar los aspectos
           gramaticales sobre los tiempos verbales.
          • Ayude a sus alumnos a establecer vínculos necesarios entre los tiempos verbales y observe cómo
           pueden cambiar al usarlos durante un diálogo. Recuerde, a veces hay divergencias entre el tiempo
           esperado y el tiempo al que se refieren. Por lo tanto, es importante que sus alumnos se den cuenta de
           estos desajustes, ya que son los cimientos de una interacción de sonido natural (y no rígida y artificial).
          • Ayúdelos a determinar si las preguntas son convenientes para el pronóstico.
          • Resalte a sus alumnos la estructura de la pregunta (signo de interrogación al final, orden de las palabras,
           uso de palabras de pregunta).
          • Considere que volver a una actividad previa les permite a sus alumnos comprender que el aprendizaje es
           un proceso. Recuerde, este enfoque educativo concibe el aprendizaje como un proceso en espiral: puede
           ir hacia atrás para consolidar o revisar, y luego puede subir un poco más.
          • Recuerde que estas actividades se usarán para construir una respuesta más adelante.











      86      Teacher’s Book  /  Practice 5
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91