Page 85 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 85
Actividad 10
10. Write examples of interrogative and declarative (affirmative Remember
and negative) sentences in the following table, taking them • En esta actividad, es
from texts 1-4 in Activity 4. Look at the example. The most common importante distinguir
structure for
sentences with
e
Declarative Declarative Interrogative e future verb forms las pistas que ayudan a
rr
In
ogativ
t
(affirmative) (negative) (affirmative) is: subject (we) + consolidar el conocimiento
future verb form
In the near future, you will They don´t know yet. (will/going to/
also be able to safely surf Do you shall) + (optionally: sobre los tipos de oraciones
Commuting to work won´t be such know...?
not) + verb in the
the web via your contact lens an agonizing chore because cars (orden de las palabras,
while driving a car. will drive themselves. infinitive (have)
+ rest of the puntuación, etc.) que,
sentence (a mostly
sunny afternoon,
sunny afternoon, como era de esperar, los
11. Look at the sentence division from text 3 Activity 4. for example).
for example).
alumnos ya pueden tener,
pero también pueden
Saturday, My auntie is She just told My mom says it’s a boy, but they are tener diferentes formas de
January 17 Dear diary: pregnant. us the good still not sure.
news. entenderlos.
session 5
• Sus alumnos pueden
tener conocimientos no
consolidados sobre oraciones
my aunt
and uncle will and Samanta the baby to
If it’s a boy, You see? I want already have (o incluso otros contenidos).
call him if it’s a girl.
Francisco; been born.
Sin embargo, dado que son
curiosos, pueden tener su
propia hipótesis sobre ese
Remember
Thus, I‘ll have I’m going to how to kick contenido. Intente explorar
another cousin to play with. teach him a ball, how to jump If you want to
rope...
or her check other un poco acerca de su
hipótesis, luego ofrezca a los
forecasts, have
Verbs in past, present and future tense
a look at the
Reader's Book,
• Comment on which ones give information about past, present, pages 37-45. estudiantes información que
or future actions. Look at the example.
los ayude a construir puentes
Past Present Future READER'S BOOK entre lo que piensan sobre el
She just told us My auntie is I‘ll have another tema y lo que deberían saber
the good news. pregnant. cousin to play with.
sobre éste (en este caso, tipo
• Make cards in three different colors: one for each tense (past, present, future), like de oración).
the ones above.
• Write the sentences you composed in the previous activity on the cards you made, • Es una buena oportunidad
according to your classification. para practicar la pronunciación
Student´s Book / Practice 5 81
de manera contextualizada.
• Como los textos son cortos, puede detener la lectura en voz alta para centrarse en algunas expresiones
(principalmente expresiones de tiempo y verbos) que pueden ayudar a sus alumnos a obtener la esencia
de su contenido.
• Todos los consejos anteriores son estrategias que lo ayudan a visualizar cómo desarrollar su pronóstico.
Actividad 11
• Ayúdelos a enfocarse en las diferentes expresiones de tiempo, contenidas en las oraciones como pistas
para clasificar las actividades.
• Bríndeles tiempo para analizar sus decisiones y para distinguir entre diferentes tiempos (presente, pasado
y futuro).
• Permítales tomar notas sobre estas pistas, para que puedan usarlas en otras prácticas. Recuérdeles que es
importante tomar sus propias notas y compartirlas con sus compañeros de equipo.
• El recuadro RB puede ampliar la práctica actual o proporcionar materiales para desarrollar la práctica. Si
tiene suficientes materiales, tómese su tiempo a lo largo de la unidad para leer el Libro de lecturas para
fomentar la curiosidad y mejorar las habilidades de lectura.
Teacher’s Book / Practice 5 85