Page 89 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 89
19. Choose a partner to have a dialogue with about your forecasts and then
compose your first draft. Actividad 19
• Use the questions and answers as a memory aid. session 8
• Establish turns for the conversation. • Prepárese en caso de que
• Remember to use greetings and farewell expressions. Look at the example.
sus estudiantes noten que los
Interlocutor 1 Interlocutor 2
_ Hi, Vale. _ Hi, Gaby. conectores se pueden usar en
posiciones que no solo están
_ By then, technological advances will
bring us new devices to explore our entre oraciones, ya que esto
universe. New discoveries will probably be
made by Mexicans. Also we will be able to puede darle la oportunidad
visit other countries. We will surely have
faster, more efficient and environmentally para hacerlos conscientes de
_ What new developments will be
achieved in the next 25 years? friendly transportation to go there in ten Composing drafts que los conectores también
years. We will still be living in this town and
our houses will still be the same. However, vinculan elementos diferentes
the sports park they’re building right now
will be finished shortly, so in 25 years we a las oraciones.
will be going there at least once a week • Verifique si la secuencia del
to do some exercise.
_ We will celebrate the end of secondary diálogo es comprensible.
We will celebrate the end of secondary
school with our families, we shall go to
school with our families, we shall go to
_ Have you ever thought about how our our chosen high school in three years’ Puede usar un diagrama
our chosen high school in three years’
life will be after secondary school?
time. Once we finish, we’ll go to college to
time. Once we finish, we’ll go to college to de flujo como una forma de
study science. verificar la secuencia. Sin
_ So it will depend on us to decide what _ Quite right, Vale.
we want to do. embargo, recuerde que la
_ Well, it was nice seeing you, but I should oralidad es más suelta que la
get going. I should run some errands _ Yeah, we’ll talk some more later. See ya. Yeah, we’ll talk some more later. See ya.
before going home. escritura, así que intente que
suene como un diálogo y no
ran
d
(n.):
Now, to compose your first draft: e errand (n.):
r
mandado
mandado
• Decide how to incorporate the answers you gave in the como oraciones inconexas.
previous activity to the beginning, body and closure of your forecasts.
previous activity to the beginning, body and closure of your forecasts. • Un truco para ayudar en este
• Remember that you may follow a different order from equilibrio es ayudar a sus
the one you used to write your questions.
alumnos a expresarse. Si son
asertivos, la comprensión se
Example: Remember
Beginning _ We will celebrate the end of puede lograr más fácilmente;
secondary school with our families, we shall text is going from
A way to write a
go to our chosen high school in three years’ general to specific es más difícil fomentar la
time. Once we finish, we’ll go to information. autoconfianza que corregir
college to study science.
errores de gramática o
Studentʼs Book / Practice 5 85 pronunciación.
• Haga que los alumnos observen que las predicciones no tienen una estructura fija (por ejemplo, si
examinamos cómo se compone un informe meteorológico, no encontraremos un orden cronológico
estricto en cada informe). Por lo tanto, para la estructura es mejor que decidan qué usaran en el inicio,
qué usarán para dar más detalles en la sección intermedia y qué puede constituir un final o
conclusión adecuada.
• Permítales explorar formas creativas y libres de organizar su texto y ayúdelos a reflexionar sobre el
efecto que puede tener cuando lo escriben pensando en su destinatario. Recuerde, la estructura del texto
no es una camisa de fuerza en la cual sus estudiantes deben meter sus textos, sino un sobre que puede
ser modificado para satisfacer los gustos de su intención y la de su destinatario.
• Un diagrama podría ser útil para ayudar a sus estudiantes a determinar los cambios en el orden entre su
diálogo y su primer borrador.
Teacher’s Book / Practice 5 89