Page 75 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 75

16. Organize sentences according to each character’s turn in the conversation.   Actividad 16
                       Look at the example.
                                                                               • Recuérdeles a los estudiantes
                                                                          session 8
                                        Dialogue                                 la importancia de la
                      Scarlett’s mother:   Look what I have here! Do you like this dress? It’s a ballet   secuencia de diálogo para su
                                costume.                                         producto final. Haga que tres
                      Scarlett: I don’t know. I may like it.                     estudiantes diferentes lean las
                      Scarlett’s mother:   Do you like the color? Come on, look at it, you’ll like it a lot
                                because it’s blue.                               preguntas de ejemplo.
                      Scarlett: Mmm, perhaps it fits me.
                      Scarlett’s mother:   Do you want to try it on? It’s your favorite color and you’ll   • Ayude a sus alumnos a
                                look really good in it because it’s your size.   estructurar la secuencia de su
                      Scarlett: Ok, it’s fine because it will fit me.
                                                                                 diálogo. Esta actividad es el
                                                                                 penúltimo paso en el primer
                     17. Comment on what kind of music and sound effects best suit the dialogue    Sequences to form dialogues. Rehearsing dialogues  borrador del producto final.
                       you wrote.
                                                                               Actividad 17
                       •  Check the music you brought to class and choose the most suitable tracks.
                       •  Comment where you can add sound effects and suggest some you can make   • No hay opciones incorrectas;
                         with the resources at hand. Look at the example.
                                                                                 los estudiantes pueden elegir
                         Sound effects           How to make them                cualquier género musical y
                     Wind             Put your hands together and blow lightly through your fingers.  los efectos de sonido que
                     Light rain       Squeeze a thin plastic bag.                deseen. Lo importante es
                     Water dripping   Tighten lips and open them forcefully.     que aprendan a expresar
                     Steps            Hit a surface softly using the sole of a shoe.  las emociones producidas
                     18. Based on the gestures and nonverbal language you worked with   por un género determinado,
                       in Activity 6, establish voice speed and volume. Listen to the full   TRACK 15  de modo que cuando elijan
                       example on Track 15.
                                                              That               el audio para su película,
                                                             her voice
                                                    What
                          Scarlett                 do you mean    volume is neither   puedan transmitir claramente
                        talks slowly and    Mom    by “normal”?  low nor high.   los sentimientos apropiados.
                          very quietly.  uses a normal                         • Proporcione a los alumnos
                                  voice volume.                                  otros objetos que puedan
                                                                                 ayudarlos a producir más
                                                        Continue this activity on the next page
                                                                                 efectos de sonido (por          T
                                                         Studentʼs Book  /  Practice 4  71  ejemplo, castañuelas,
                                                                                 latas, etcétera.).             rack 15
          Actividad 18

          • Discuta las convenciones sociales y culturales del lenguaje no verbal con sus alumnos.




























                                                                                   Teacher´s Book  /  Practice 4  75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80