Page 74 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 74
Actividad 14
• Guíe a sus alumnos a 14. Check the objects you established in Activity 11, along with the settings
determinar qué adverbios and character’s actions you described in Activity 9.
hay en las oraciones de • Think of expressions that would convey characters’ feelings and include them
in your sentences.
ejemplo (es decir, perhaps, • Include details in your sentences. Look at the example.
maybe). Una vez que lo
hayan hecho, explique su Sentences. Adverbs. Connectives. Modals Character: Scarlett’s mom
Expressions
Details
Sentences
significado (son adverbios Do you like this costume? Look what I got for you! Dance costume
que indican posibilidad Do you like the color? Come on. Look at it. You’ll like it. Blue
o duda). Do you want to try it on? It’s your favorite color.
• Explique que hay muchos It will look good on you. Small-sized
tipos diferentes de adverbios
Character: Scarlett
y ayúdelos a comprender su I don’t know. Maybe I’ll like it. She is sitting on the floor.
uso en las oraciones session 7 Perhaps. Mmmm. Looking at the costume.
que están escribiendo Ok. Alright, I’ll give it a try. The costume fits her.
para el diálogo de su It is her size.
propio cortometraje. 15. Rewrite your sentences with the new information.
• Asegúrese de que cada Remember
• Link your sentences using connectives. Connectives
equipo trabaje en las are used to link
• Use adverbs to add details. different sentences
oraciones de al menos for different
• Include modals if needed. Look at the example. purposes. Whether
una escena, y para usar different ideas,
to contrast, link
su tiempo de manera más Character: Scarlett’s mom or conclude
emphasize
eficiente, dentro de cada Look what I have here! Do you like this dress? It’s a dance costume. connectives
something,
equipo, las parejas o grupos Do you like the color? Come on, look at it, you will like it very much for developing
because it’s blue.
are essential
de tres podrían estar a Do you want to try it on? It’s your favorite color and it will look good different angles.
complex ideas with
cargo de diferentes on you because it’s your size.
oraciones para cada escena.
Character: Scarlett
Actividad 15 I don’t know. I may like it.
Mmm, perhaps it will fit me.
• Tenga en cuenta que el
objetivo de esta actividad Ok, it’s fine because it fits me.
no es reconocer el nombre
de los diferentes tipos de 70 Studentʼs Book / Practice 4
oraciones, sino reconocer su
función en diferentes contextos, por ejemplo, en un cortometraje.
• Ponga énfasis en las características funcionales de los conectores explicados en la sección
de Remember.
• Aliente a los estudiantes a buscar sinónimos de los conectores que están viendo en esta actividad.
• Cuando sus alumnos utilicen incorrectamente los conectores, aproveche la oportunidad para explicar
que estos tienen significados específicos.
74 Teacher´s Book / Practice 4