Page 71 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 71

Continue Activity 7 below
                                                                               Actividad 8
                   •  With your teacher’s help, comment on which of the characters' gestures,                    T
                     actions and emotions from your short film are similar to those used by
                                                                 TRACK 12      • De ser necesario, ayude a sus
                     Mexicans, which are not, and why. Listen to the full example on Track 12.
                                                                                 alumnos a completar la tabla.   rack 12
                       When I broke my                                           Guíelos para que puedan
                     leg, I felt like Scarlett did.   When I am sad,
                    I was sad seeing other kids   my mom makes the same          determinar las principales
                      playing while I was not    faces as Scarlett’s   Remember  características de su película:
                          able to.                 mom does.    Movies are a
                                                                                 propósito, audiencia, tema,
                                                               way to convey
                                                               emotions,
                                                                                 personajes, etcétera.
                                                               experiences and
                   For Our dubbing                            people belonging   • Sugiera a sus alumnos que
                                                               worldviews from
                                                              to different
                     8.  Check the previous activities and complete the   countries and   vean la película más de una
                       following chart.                      cultures.           vez para completar la tabla.
                     »   Short film:   Example: Scarlett                       • Haga que expresen las
                     »   Purpose:                                                razones por las que eligieron
                     »   Addressee:                                              esas respuestas como el
                     »   Topic:                                                  propósito, la audiencia, el
                      »   Characters:
                     9.  With your teacher’s help, establish the number of scenes in your short   tema y los personajes de
                       film. Choose one per team and describe in your notebook:  session 5   su cortometraje. Recuerde,
                        •  Places or settings where scenes take place.           explicar algo a los demás es
                        •  Character’s actions.                                  una forma de aumentar la
                        •  Background sound effects or music it may have.        conciencia metacognitiva de
                        •  Have a look at the picture on the right and how
                          it's described below.                                  nuestras propias acciones, lo
                                                                                 que conduce a mejoras en la
                                                                                 forma en que se logra
                                       Character’s    Background music           el aprendizaje.
                   Scene   Setting       actions      of sound effects    Scenes. Places. Characters’ actions
                        Scarlett’s room in purple   Scarlett sleeps    Soothing music conveying   Actividad 9
                                                       sadness and kindness.
                    1   and violet. Lighting and   in her bed.
                        shadows convey sadness                                 • Aliente a sus alumnos a
                        and suffering.                                           participar activamente
                                                                                 cuando trabajen en equipos.
                                                                                 Supervise su interacción e
                                                         Studentʼs Book  /  Practice 4  67
                                                                                 impulse la participación entre
           los miembros del equipo; explíqueles que ésta es de vital importancia en el proceso de aprendizaje.
          • Asegúrese de que sus participaciones sean en inglés. Supervise que eviten usar su lengua materna.
          • Hable con sus alumnos sobre la sutil correlación entre la música y las imágenes en las películas para
           hacerlos conscientes de la importancia de elegir la música adecuada para una película.


























                                                                                   Teacher´s Book  /  Practice 4  71
   66   67   68   69   70   71   72   73   74   75   76