Page 71 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 71
Continue Activity 7 below
Actividad 8
• With your teacher’s help, comment on which of the characters' gestures, T
actions and emotions from your short film are similar to those used by
TRACK 12 • De ser necesario, ayude a sus
Mexicans, which are not, and why. Listen to the full example on Track 12.
alumnos a completar la tabla. rack 12
When I broke my Guíelos para que puedan
leg, I felt like Scarlett did. When I am sad,
I was sad seeing other kids my mom makes the same determinar las principales
playing while I was not faces as Scarlett’s Remember características de su película:
able to. mom does. Movies are a
propósito, audiencia, tema,
way to convey
emotions,
personajes, etcétera.
experiences and
For Our dubbing people belonging • Sugiera a sus alumnos que
worldviews from
to different
8. Check the previous activities and complete the countries and vean la película más de una
following chart. cultures. vez para completar la tabla.
» Short film: Example: Scarlett • Haga que expresen las
» Purpose: razones por las que eligieron
» Addressee: esas respuestas como el
» Topic: propósito, la audiencia, el
» Characters:
9. With your teacher’s help, establish the number of scenes in your short tema y los personajes de
film. Choose one per team and describe in your notebook: session 5 su cortometraje. Recuerde,
• Places or settings where scenes take place. explicar algo a los demás es
• Character’s actions. una forma de aumentar la
• Background sound effects or music it may have. conciencia metacognitiva de
• Have a look at the picture on the right and how
it's described below. nuestras propias acciones, lo
que conduce a mejoras en la
forma en que se logra
Character’s Background music el aprendizaje.
Scene Setting actions of sound effects Scenes. Places. Characters’ actions
Scarlett’s room in purple Scarlett sleeps Soothing music conveying Actividad 9
sadness and kindness.
1 and violet. Lighting and in her bed.
shadows convey sadness • Aliente a sus alumnos a
and suffering. participar activamente
cuando trabajen en equipos.
Supervise su interacción e
Studentʼs Book / Practice 4 67
impulse la participación entre
los miembros del equipo; explíqueles que ésta es de vital importancia en el proceso de aprendizaje.
• Asegúrese de que sus participaciones sean en inglés. Supervise que eviten usar su lengua materna.
• Hable con sus alumnos sobre la sutil correlación entre la música y las imágenes en las películas para
hacerlos conscientes de la importancia de elegir la música adecuada para una película.
Teacher´s Book / Practice 4 71