Page 17 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 17
Actividad 8
8. Listen to Track 3, read the transcript below and identify its parts. • Pídales a sus alumnos que
• Use green for the introduction, blue for the body and orange TRACK 3 escuchen la pista 3 y analicen T
for the closure. qué intervenciones ocurren rack 3
Clerk: You’ll need two photos, an ID and a proof of address. blue al inicio del diálogo, cuáles
Teenager: All right. What are the office hours to get the library card? session 3 son parte del cuerpo y cuáles
Clerk: Monday to Friday, from 8:30 in the morning to 2:00 in the afternoon and from 3:00 in the
afternoon to 8:00 at night. Saturdays, from 10:00 in the morning to 4:00 in the afternoon. forman parte del cierre.
Teenager: Will it take long? • Deje que sus alumnos
Clerk: Only the time it takes to type your data in the computer and the printing time. At the
most, 10 minutes. Do you have any other questions? escuchen la pista varias
veces hasta que obtengan las
green
Clerk: Welcome to the library! May I help you?
Teenager: Good afternoon. I want to borrow some books. respuestas correctas.
Clerk: All right, you will need a library card to be able to do so. • Brinde a los alumnos
Teenager: And how can I get one?
ejemplos de diálogos para
orange
Teenager: No, thanks. I'll come back with the papers later. dar y obtener información
Clerk: All right. If you plan to come back today, it’s almost 7, so you'd better hurry. para que comprendan el tipo
Teenager: Right. Thanks!
de producto lingüístico que
Parts of the dialogue
se espera que produzcan en
9. Read the transcript below and compare it with the one in activity 8.
el ejercicio.
• Underline the new expressions and identify what they add
bill (n.):
to the conversation. Look at the example. recibo
Clerk: Welcome to the library! May I help you? • Asegúrese de que los
Clerk: Well, most people pay between $2.50 and
Teenager: Good afternoon. I want to borrow estudiantes entiendan la tarea.
$4 a year.
some books.
Teenager: All right. What are the office hours to • Recuérdeles a sus alumnos
Clerk: All right, you will need a library card to be
get the library card?
able to do so. que es importante tener
Clerk: From Monday to Friday, from 8:30 in
Teenager: And how can I get one?
the morning to 2:00 in the afternoon and una secuencia en cualquier
Clerk: You'll need two photos, one color and one
from 3:00 in the afternoon to 8:00 at night.
black and white. Also, an ID. Your school ID conversación. Por lo general,
Saturdays, from 10:00 in the morning to 4:00
would be fine. A proof of address, and...
in the afternoon.
Teenager: Oh, what kind of document can be comenzamos con un saludo
Teenager: Will it take long?
used as proof of address?
Clerk: Only the time it takes to type your data para abrir una conversación
Clerk: It can be an electricity or a phone bill.
in the computer and the printing time. At most,
And you can pay a voluntary fee y nos despedirnos
10 minutes. Do you have any other questions?
Teenager: Sorry, I didn't hear the last part.
Teenager: No, thanks. I'll come back with the para cerrarla.
Clerk: No problem. I was saying you could pay a
papers later.
voluntary fee. • Aliente a los estudiantes a
Clerk: All right. If you plan to come today, it's
Teenager: Ok, and how much do library users
normally pay? almost 7 pm, so you'd better hurry. expresar sus opiniones y,
Teenager: Right. Thanks!
si es necesario, ofrézcales
expresiones útiles para
Studentʼs Book / Practice 1 13
hacerlo.
Actividad 9
• Permita un tiempo para que los estudiantes escaneen la transcripción y pregúnteles qué diferencias
encuentran. Podrían decir que éste es más largo que el de la actividad anterior, pero ambos hablan sobre
el mismo tema.
• Pídales que lean ambos diálogos cuidadosamente y que presten atención a los cambios en las
expresiones o en la información agregada.
• Aliente a los alumnos a comentar las diferencias que encontraron y a compartir sus respuestas con el
resto de la clase.
• Ayúdelos a identificar qué tipo de información se agregó al diálogo en esta actividad y por qué. Sus
respuestas pueden variar, pero deben ser capaces de reconocer que la nueva información es sobre los
documentos tipo necesarios para obtener una credencial de la biblioteca y algunos ejemplos de ellos, así
como la tarifa voluntaria.
Teacher’s Book / Practice 1 17