Page 18 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 18
Actividad 10
• Cree oportunidades para 10. Choose a role. Read the dialogue aloud, taking into account the changes
que los estudiantes hablen in voice volume ( high and low) marked before each line. TRACK 4
rack 4 • Pregunte a los alumnos qué Clerk: You’ll need two photos, one color Clerk: Well, most people pay between
Now listen to Track 4.
entre ellos.
T servicio público han utilizado and one black and white. Also, an ID. Your school $2.50 and $4 a year.
ID would be fine. A proof of address, and…
Teenager: All right. What are the office
con más frecuencia. Teenager: Oh…, what kind of document hours to get the library card?
• Aliente a los estudiantes a can be used as proof of address? Clerk: Monday to Friday, from 8:30 in the
realizar actividades sin Clerk: It can be an electricity or phone morning to 2:00 in the afternoon and from 3:00
su ayuda. bill. And you can pay a voluntary fee. in the afternoon to 8:00 at night. Saturdays, from
10:00 in the morning to 4:00 in the afternoon.
• Aproveche el diálogo para Teenager: Sorry, I didn’t hear the last part.
Clerk: No problem. I was saying you could Teenager: Will it take long?
demostrar diferentes formas pay a voluntary fee. Clerk: Only the time it takes to type your
de hablar, por ejemplo: Teenager: Ok, and how much do library data in the computer and the printing time. At
fuerte, silenciosamente, users normally pay? most, 10 minutes. Do you have any
other questions?
rápido, despacio. Clues of the dialogue 11. Does something change if the interlocutors speak slowly or quickly?
• Pídales a los estudiantes que Choose a role and perform the following dialogue with the speeds TRACK 3
tomen parte (adolescente o indicated. Listen to Track 3. Now perform the dialogue in Activity 10,
using high and low voice volume and fast and slow pace.
empleado) en el diálogo
y digan sus líneas en Teenager: No thanks. I’ll come back with the papers later.
la conversación. Clerk: All right. If you plan to come today, it’s almost 7, so you'd better hurry.
Teenager: Right…… Thanks!
• Asegúrese de que sus
alumnos entiendan el
vocabulario en el diálogo. session 4 12. With your teacher's help, discuss which words and expressions would change if
the clerk were a teenager.
• Modele cómo se debe
escuchar atentamente y la Yes, definitely. But the question that follows
would change, too. Instead of asking “May
I believe the greeting
utilización de paráfrasis para would change if the clerk I help you? which is very proper, he would
say “Do you need anything?” or “What can
aclarar significado were a teenager. He I do for you?” Those questions are more
might say something like
• Modele y enseñe “Hello!” or even “Hi!” informal, but they are still polite.
explícitamente el lenguaje
corporal asociado con
la actividad.
rack 3 Actividad 11 14 Studentʼs Book / Practice 1
T • Permita que los estudiantes
exploren libremente el diálogo antes de hacer la actividad.
• Modele frases para promover el juego cooperativo y las habilidades sociales, por ejemplo: cómo unirse a
una conversación o cómo pedir ayuda.
• Utilice el Juego de roles con los estudiantes para modelar frases empleadas en la conversación.
• Haga juego de roles utilizando las diferentes expresiones para demostrar cómo se puede hablar rápido,
lento, fuerte, y suave. Reflexione sobre en qué culturas las personas hablan hablar rápido, lento, fuerte,
y suave.
Actividad 12
• Invite a los alumnos a hablar sobre experiencias personales, dar opiniones y ofrecer expresiones que
puedan usarse para hacerlo.
• Pídales a sus alumnos que compartan su opinión sobre el idioma utilizado por el interlocutor. ¿Fue formal
o informal? Comparta alguna experiencia que haya tenido.
• Proporcione a los alumnos ejemplos de situaciones en las que sea útil usar expresiones coloquiales y
situaciones en las que esas expresiones no sean útiles porque podrían cambiar el resultado
de la conversación.
• Asegúrese de que sus alumnos entiendan las expresiones.
• Antes de hacer la actividad, invite a sus alumnos a dar diferentes finales para el diálogo que escucharon.
18 Teacher’s Book / Practice 1