Page 178 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 178

Actividad 18                            18. Read the following trip schedule.

          • Proporcione a sus alumnos
           diferentes ejemplos de                   From:  Texcoco  To:  Chapultepec  Date:  July 20
           itinerarios, además del que se                Time               Activities
           presenta en el libro, para que                7:30   Departure
           sus alumnos tengan una serie                 9:00    Arrival at Chapultepec and breakfast
           de modelos para usar en su                   10:00   Chapultepec Castle
           propio itinerario.
          • Asegúrese de que sus                        13:00   Lunch
           alumnos comprendan el                        14:00   Relaxing time in the forest
           contenido del itinerario.                    16:00   Major Lake in the first section of Chapultepec
          • Puede usar esta actividad                   17:00   Paddle boating on the lake
           para fomentar la confianza                   19:00   Making our way to the bus
           al leer en voz alta. Puede                   20:30   Arrival in Texcoco
           pedirles a varios estudiantes
           que lean diferentes secciones            •  Describe what kinds of elements are displayed in this schedule.
           del programa.                            •  Comment on how the activities are distributed throughout the day and
                                                      exchange opinions about what changes you would suggest (what would
          Actividad 19                            19. Listen to Track 54. Pay attention to the sections shown below where
                                                      you add, delete, lengthen or shorten).
      rack 54  • En esta actividad, sus             reasons are expressed.                         TRACK 54
           alumnos trabajarán con
                                                    •  Complete the expressions used to give reasons. Look at the example.
           argumentos a favor y en
                                                                               quite heavy
                                                                    since
                                                                                            morning
       T   contra de las propuestas.                 »  This team thinks that              traffic is                    in the                , we
                                                       should leave at 9 a.m.
           Los argumentos se expresan                »  That's too early,                  some of us                 close to               .
                                                                                 don’t live
                                                                  seeing as
                                                                                             school
           usando un conector más un                   As some of us
                                                                              arrive late
           sustantivo y una expresión                »                           may unfortunately                  , let’s say we get there
                                                       at 7 and leave at 7:30.
           verbal. Esa configuración                 »  Are you sure about that?                                   won’t come               .
                                                                       Because renting a bus
                                                                                              cheap
           identifica que la oración se
                                                                                 will have a day
                                                                        because
                                                                                               activities
           usa como argumento, por                   »  We need to eat breakfast,                we                        full of                 .
           ejemplo: This team thinks
                                                    •  Comment on how the expressions to give reasons are formed. Remember you will
           that since (conector) traffic              use them to defend your proposal.
           (sustantivo) is (verbo) quite
                                            174  Studentʼs Book  /  Practice 10
           heavy in the morning…
          • Dígales a sus alumnos que
           se concentren en los sustantivos y en los verbos. Recuérdeles que el orden de las palabras en inglés es
           bastante fijo, por lo que los nombres tienden a aparecer antes que los verbos.
          • Recuérdeles a sus alumnos que se tomen el tiempo de leer las instrucciones antes de escuchar la pista.
           Reproduzca la grabación.



















      178     Teacher’s Book  /  Practice 10
   173   174   175   176   177   178   179   180   181   182   183