Page 178 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 178
Actividad 18 18. Read the following trip schedule.
• Proporcione a sus alumnos
diferentes ejemplos de From: Texcoco To: Chapultepec Date: July 20
itinerarios, además del que se Time Activities
presenta en el libro, para que 7:30 Departure
sus alumnos tengan una serie 9:00 Arrival at Chapultepec and breakfast
de modelos para usar en su 10:00 Chapultepec Castle
propio itinerario.
• Asegúrese de que sus 13:00 Lunch
alumnos comprendan el 14:00 Relaxing time in the forest
contenido del itinerario. 16:00 Major Lake in the first section of Chapultepec
• Puede usar esta actividad 17:00 Paddle boating on the lake
para fomentar la confianza 19:00 Making our way to the bus
al leer en voz alta. Puede 20:30 Arrival in Texcoco
pedirles a varios estudiantes
que lean diferentes secciones • Describe what kinds of elements are displayed in this schedule.
del programa. • Comment on how the activities are distributed throughout the day and
exchange opinions about what changes you would suggest (what would
Actividad 19 19. Listen to Track 54. Pay attention to the sections shown below where
you add, delete, lengthen or shorten).
rack 54 • En esta actividad, sus reasons are expressed. TRACK 54
alumnos trabajarán con
• Complete the expressions used to give reasons. Look at the example.
argumentos a favor y en
quite heavy
since
morning
T contra de las propuestas. » This team thinks that traffic is in the , we
should leave at 9 a.m.
Los argumentos se expresan » That's too early, some of us close to .
don’t live
seeing as
school
usando un conector más un As some of us
arrive late
sustantivo y una expresión » may unfortunately , let’s say we get there
at 7 and leave at 7:30.
verbal. Esa configuración » Are you sure about that? won’t come .
Because renting a bus
cheap
identifica que la oración se
will have a day
because
activities
usa como argumento, por » We need to eat breakfast, we full of .
ejemplo: This team thinks
• Comment on how the expressions to give reasons are formed. Remember you will
that since (conector) traffic use them to defend your proposal.
(sustantivo) is (verbo) quite
174 Studentʼs Book / Practice 10
heavy in the morning…
• Dígales a sus alumnos que
se concentren en los sustantivos y en los verbos. Recuérdeles que el orden de las palabras en inglés es
bastante fijo, por lo que los nombres tienden a aparecer antes que los verbos.
• Recuérdeles a sus alumnos que se tomen el tiempo de leer las instrucciones antes de escuchar la pista.
Reproduzca la grabación.
178 Teacher’s Book / Practice 10