Page 182 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 182

Actividad 25

          • Verifique que los tiempos             25. With your teacher’s help, complete the activities for your trip and the times
                                                     for each one of them.
           propuestos para cada actividad            •  Use the schedule in Activity 18 as a model.
           sean razonables. Reorganice la            •  For each one of the activities, give reasons that support your activity and time
                                                      choice. Use Activities 19-21 as a reference.
           actividad si es necesario.
          • Deles tiempo para preparar
           y ensayar sus propuestas              For our Trip Schedule
           oralmente. Si sus alumnos                26. Discuss the activity proposals on your schedule to reach    TRACK 54
           desean usar notas escritas                  agreements. In order to do so:
                                                       •  Use the persuasion and negotiation strategies you worked on in
           en esta etapa, permítalo. Sin                Activity 22.
           embargo, recuérdeles que                    •  Include body language, as you did in Activity 23.
           no tendrán la oportunidad de                •  Give counterarguments to others’ proposals, as you saw in Activity 24.
                                                       •  Listen to Track 54 in case you are unsure of how to proceed.
           usar notas.                                 •  Write the compromises you agreed on in your notebook. Look at

          Actividad 26                      Composing a trip schedule. Spelling and punctuation  the example.  Class Agreements
          • En este tipo de actividades,
           es común que una persona                 »    We will leave at 7:30 a.m. and we expect to come back at 8:30 p.m.
           asuma el rol de secretario(a),           »    We will rent a bus to get from Texcoco to Chapultepec.
                                                    »    We expect to arrive in Chapultepec at 9 a.m.
                                                    »    Then, we are going to spend one hour having breakfast.
           mientras que otras solo dictan:
      rack 54  podría cambiar este tipo de          »    Immediately after having finished breakfast, we will visit the museum in
                                                      Chapultepec Castle.
           organización de equipo al
       T   sugerir que cada miembro
           escriba un elemento del
           viaje propuesto.                       Closure stage-socialization
          • Otra forma de cambiar           session 11
           la organización es dividir             27. With your teacher’s help, put the activities and time of each one in order
           los cuadernos u hojas de                  to compose the final version of the schedule. In case you need to, go back to
                                                     Activity 18 to see an example of a schedule.
           papel en cuatro secciones
           / categorías: una para                 28. Take time to look at the schedule again to check spelling and punctuation.
           actividades individuales, la           29. If possible, take the trip following the schedule you decided on.
           segunda para actividades
           en parejas, la tercera para      178  Studentʼs Book  /  Practice 10
           actividades grupales y la
           cuarta para actividades de
           toda la clase. De esta manera, pueden ser utilizados por todos los miembros de un equipo, sin que nadie
           se quede estancado en el mismo rol.
          Actividad 27

          • Ayúdelos a articular el cronograma de actividades y verifique que el horario sea coherente y claro.
          • Asegúrese de que tengan en cuenta el esfuerzo que implica esta actividad al ofrecer y recibir
           comentarios.

          Actividad 28
          • Muéstreles cómo proporcionar comentarios constructivos mientras les da una retroalimentación e invítelos
           a que hagan algunos sobre cómo resolver los problemas de ortografía y de revisión para estrategias
           relacionadas con aprender a aprender.
          Actividad 29
          • Recuerde: el propósito de esta práctica no es hacer un viaje, sino discutir y acordar la planificación de éste.
           Sin embargo, continuar el viaje es una forma de averiguar si el producto de la discusión estuvo bien hecho.
          • Debe insistir en que las actividades previas tengan opciones para que los alumnos realicen un viaje.



      182     Teacher’s Book  /  Practice 10
   177   178   179   180   181   182   183   184   185   186   187