Page 180 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 180

Actividad 22
                                                    22. Listen to Track 54 again.
          • Esta vez la atención se debe              •  Decide which of the following resources are used by speakers    TRACK 54
           centrar en los detalles de la
                                                        to introduce and negotiate their proposals to others and circle them.
      rack 54  presentación oral que no sea            Raise voice volume           Syllable words
           el contenido. Hablar no es
                                                                                  Use an expression to agree
       T   solo lo que se dice, sino                 Emphasize words             Speak fast
           también las características               Use a greeting expression   Ask a question with a proposal
                                                     Make a complaint
           que acompañan la forma
           en que se dice algo.                       •  Write what resource is used to introduce and negotiate each point in the
          • Una forma de concientizar                   comments below. Look at the example.
           a sus alumnos sobre este                         We need to eat breakfast,
           punto es modificar su voz en                    because we will have a      should rent a bus?
                                                                                       So, are you saying we
           el diálogo para demostrar el                    day full of activities.       Emphasize words
           efecto de algo que se dice de                 Example:   Raise voice volume
           forma monótona.
          • Si hay tiempo disponible,
           usted y sus estudiantes                        - That sounds great! So    And what about the
                                                                                     return time? 3 pm?
                                                          that’s settled.
           pueden explorar qué sucede                       Use an expression          Ask a question
           cuando se usan los recursos                      to agree                   with a proposal
           mencionados en la actividad
           (pero no incluidos en
           la grabación).
          • Si es necesario, reproduzca y
           pause la pista para enfocarse
           en las expresiones y detectar
           qué recurso se emplea para
           negociar y persuadir.







                                              176  S Studentʼs Book  /  Practice 10
                                                   tudentʼs Book  /  P
                                                           r
                                                           actice 10































      180     Teacher’s Book  /  Practice 10
   175   176   177   178   179   180   181   182   183   184   185