Page 180 - @ccess 1 - Teacher´s Book
P. 180
Actividad 22
22. Listen to Track 54 again.
• Esta vez la atención se debe • Decide which of the following resources are used by speakers TRACK 54
centrar en los detalles de la
to introduce and negotiate their proposals to others and circle them.
rack 54 presentación oral que no sea Raise voice volume Syllable words
el contenido. Hablar no es
Use an expression to agree
T solo lo que se dice, sino Emphasize words Speak fast
también las características Use a greeting expression Ask a question with a proposal
Make a complaint
que acompañan la forma
en que se dice algo. • Write what resource is used to introduce and negotiate each point in the
• Una forma de concientizar comments below. Look at the example.
a sus alumnos sobre este We need to eat breakfast,
punto es modificar su voz en because we will have a should rent a bus?
So, are you saying we
el diálogo para demostrar el day full of activities. Emphasize words
efecto de algo que se dice de Example: Raise voice volume
forma monótona.
• Si hay tiempo disponible,
usted y sus estudiantes - That sounds great! So And what about the
return time? 3 pm?
that’s settled.
pueden explorar qué sucede Use an expression Ask a question
cuando se usan los recursos to agree with a proposal
mencionados en la actividad
(pero no incluidos en
la grabación).
• Si es necesario, reproduzca y
pause la pista para enfocarse
en las expresiones y detectar
qué recurso se emplea para
negociar y persuadir.
176 S Studentʼs Book / Practice 10
tudentʼs Book / P
r
actice 10
180 Teacher’s Book / Practice 10